Artikel top billede

Som så mange andre danskere har denne skribent flere forskellige profiler på nettet. Bliver de nuværende netværk mon erstattet af nye - eller kommer der bare flere til?

Facebook lever på lånt tid

Computerviews: Lige nu er Facebook et af internettets varmeste varemærker. Men hvem står på spring til at skubbe det ud i kulden?
Giv dit bud her.

Inden 2007 er slut, vil Facebook have mere end 60 millioner aktive brugere.

Ikke mindst danskerne er strømmet ind på det sociale online netværk i hastigt tempo. Alene medlemmer
af Danmark-netværket over-stiger torsdag formiddag 196.000 brugere.

Det er 3.000 flere end onsdag eftermiddag - altså på mindre end 20 timer.

Også Microsoft tror på Facebook. Så meget, at giganten i år smed 1,2 mil-liarder kroner på bordet for at erhverve sølle 1,6 procent af aktierne i den nystartede virksomhed. Mindre end fire år gammel er selskabet efter den målestok i omegnen af 78 milliarder kroner værd.

Stormer frem

To år tidligere havde News Corp. med australieren Rupert Murdoch betalt godt fire milliarder kroner for at overtage det sociale online netværk MySpace.

Men hvor MySpace før dominerede overskrifterne, når emnet var digitale medier, så er det nu Facebook som stormer frem. Ifølge nogle eksperter fordi Facebook tilbyder brugerne anderledes måder at kommu-nikerer på, hvor MySpace synes rodet og svær at finde rundt i.

Computerworlds
spørgsmål til dig er:

• Hvad bliver det næste store, som skubber Facebook af pinden?

• Hvad er dit bud på fremtidens sociale netværk?

• Hvilke sociale netværk er bare sidste års mode?

Ude af syne

Umiddelbart ligger tanken ikke fjernt, at ganske som Friendster eller Orkut forsvandt ud i perferien, vil Facebook glide lidt ud af syne. Og andre virksomheder vil bryde nye grænser for, hvad online verdenen kan tilbyde os af måder at kommunikere på.

Ikke fordi det nødvendigvis vil betyde døden for kometen Facebook. Selv om Friendster, Orkut, Yahoo 360 og andre sociale netværk måske ikke sælger de store overskrifter, så er de langt fra døde.

Friendster har i dag i omegnen af 50 millioner brugere. Orkut angiver selv at have tæt på 67 millioner brugere. Ifølge MySpace har netværket godt 200 millioner brugere.

Hvor Orkut henter næsten 70 procent af sin trafik fra Brasilien, henter MySpace mange af sine brugere ved at lade dem udstille sig selv.

Enorme mængder

De nye medier har vist sig i stand til at tiltrække enorme mængder af kunder i konkurrence med de gamle mediers tilbud på nettet. Og hvadf der er vigtigt for annoncørerne, så tilbringer brugerne længere tid på de sociale netværk og de klikker langt flere sider frem.

Samtidig er brugerne til stede på flere forskellige netværk.

Denne skribent har for eksempel en profil på Linkedin i sin egenskab af journalist og er samtidig til stede på Facebook for at pjatte med vennerne. Men samtidig kommer undertegnede også på MySpace for at se på nye bands og er medlem på YouTube for at se video.

Hvad er dit bud på fremtidens stjerner?




IT-JOB

Dynamicweb Software A/S

Tech Team Lead

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen

Generalister med skarp pen og interesse for arbejdsmiljø

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen

IAM-medarbejder
Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Also A/S
Salg af serviceydelser inden for logistik, finansiering, fragt og levering, helhedsløsninger, digitale tjenester og individuelle it-løsninger.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
ERP-trends 2024

Bliv derfor inspireret til, hvordan du kan optimere dine systemer og processer når af nogle af de fremmeste eksperter på ERP-markedet dele deres iagttagelser af det aktuelle marked og vurderinger af, hvad vi har i vente de kommende 3-5 år. Vi sætter også fokus på, hvordan udviklingen kommer til at påvirke din organisation, hvordan du bedst forbereder og planlægger ERP-indsatsen og om, hvilke faldgruber du skal være opmærksom på.

02. maj 2024 | Læs mere


Datadrevet forretning: Skab enestående kundeoplevelser med viden og data i centrum

Data står i centrum, når du skal styrke kundeoplevelsen – eller det burde det i hvert fald gøre. På denne konference vil du møde eksperter indenfor CX og komme i dybden med, hvordan du sætter data, transparens og viden til at arbejde for dig i din Customer Experience-strategi.

07. maj 2024 | Læs mere


Kunstig Intelligens (AI) Masterclass - fra futuristisk idé til uundværlig ressource

Velkommen til en Masterclass om kunstig Intelligens (AI) og den transformative kraft, som kan tage din organisation og karriere til næste niveau. AI er gået fra at være en futuristisk idé til at blive en uundværlig ressource for virksomheder over hele verden og har allerede sat sit præg på den måde, som vi arbejder på, træffer beslutninger og kommunikerer med vores kunder.

07. maj 2024 | Læs mere