Den australske medie-mand Rupert Murdoch er alligevel ikke på vej til at købe en del af det voldsomt populære sociale website, LinkedIn, som flere medier - heriblandt Computerworld - ellers kunne rapportere I sidste uge.
Sådan lyder det i hvert fald fra nyhedsbureauet Reuters, der citerer en 'kilde tæt på sagen'.
Den anonyme kilde meddeler ifølge Reuters, at Murdoch-selskabet News Corp. og LinkedIn dog har holdt drøftelser med henblik på et eventuelt partnerskab - og altså ikke med henblik på, at Murdoch skulle sætte penge i LinkedIn.
En analytiker i investeringsbanken Goldman Sachs, Antony Noto, peger ifølge Reuters på, at en samarbejdsaftale mellem de to parter i høj ville være fornuftigt.
Det skyldes, at LinkedIn kan levere teknologien, mens News Corp står til at kunne levere et betydeligt antal pengestærke brugere, hvis hans køb af Dow Jones-medierne går igennem konkurrence-myndighederne.
På nettet spekulerer blog-miljøet også i Murdochs planer om at udvide sine besiddelser inden for social software.
Fishbowl NY mener at vide, at Murdoch i stedet har kig på Beliefnet.com med godt syv millione registrerede brugere.
News Corp ejer allerede et af verdens største sociale websites, MySpace. LinkedIn er USA's sjette-største sociale netværk, men vokser mere end Facebook og MySpace, skriver Reuters.
Vanen tro har både News Corp og LinkedIn afvist at kommentere rygterne. De ønsker således heller ikke at hverken afvise dem eller bekræfte dem.