Artikel top billede

Topchef for jordens største mobilselskab trækker sig

Efter blot fem år på posten trækker den øverste chef for verdens bedst sælgende mobilselskab sig fra posten.

Topchefen for verdens største mobilselskab målt på omsætning, Vodafone, trækker sig tilbage efter fem år i spidsen for selskabet, skriver Financial Times.

Meddelelsen om den 53-årige Arun Sarins exit kommer for mange som en overraskelse, fordi han sidste år blankt afviste rygter om, at han ville gå fra borde i 2008.

Det betyder, at han enten har skiftet mening, eller at han dengang forsøgte at undgå oprørte vande og en hurtigere exit end den, han måske allerede dengang havde planlagt.

Han får sidste arbejdsdag 29. juli, når han bliver afløst af selskabets hidtidige næstkommanderende og øverste chef for den europæiske forretning, Vittorio Colao, 46 år.

Førende position

Arun Sarin trækker sig, netop som Vodafone har offentliggjort et pænt regnskab med en omsætnings-stigning på 14 procent til 17,7 milliarder kroner i regnskabsåret 2007-20008.

En af Arun Sarins største strategiske landvindinger har været Vodafones indtog på de spirende markeder i blandt andet Østen. For eksempel købte selskabet sidste år Indiens fjerde-største mobiloperatør, Hutchison Essar.

Analytikere vurderer ifølge Financial Times, at en af de store opgaver i tiden, der kommer, vil være at sikre, at Vodafone etablerer en førende position inden for mobile internet services.

Her står kampen med en lang række selskaber, der blandt andre tæller både Nokia og Google.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Advania Danmark A/S
Hardware, licenser, konsulentydelser

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Datadrevet forretning: Skab enestående kundeoplevelser med viden og data i centrum

Data står i centrum, når du skal styrke kundeoplevelsen – eller det burde det i hvert fald gøre. På denne konference vil du møde eksperter indenfor CX og komme i dybden med, hvordan du sætter data, transparens og viden til at arbejde for dig i din Customer Experience-strategi.

07. maj 2024 | Læs mere


Kunstig Intelligens (AI) Masterclass - fra futuristisk idé til uundværlig ressource

Velkommen til en Masterclass om kunstig Intelligens (AI) og den transformative kraft, som kan tage din organisation og karriere til næste niveau. AI er gået fra at være en futuristisk idé til at blive en uundværlig ressource for virksomheder over hele verden og har allerede sat sit præg på den måde, som vi arbejder på, træffer beslutninger og kommunikerer med vores kunder.

07. maj 2024 | Læs mere


Parathed – Hvad gør din virksomhed, når I bliver ramt?

Cyberkriminalitet vokser som bekendt eksplosivt i takt med digitaliseringen i disse år og det kan være voldsomt dyrt at blive hacket. Potentielt kan det lægge jeres forretning helt ned, så I ikke kan rejse jer igen. Har jeres virksomhed styr på cybersikkerheden i en tid, der kalder på oprustning? Bliv inspireret til, hvad du som virksomhed kan gøre for at sikre virksomheden og medarbejdere, så I kan gå sikkert ind i fremtiden.

21. maj 2024 | Læs mere