Artikel top billede

Android-baserede mobiltelefoner forsinkede

Det tager længere tid end beregnet at få de første mobiltelefoner baseret på Googles Android-platform klar til forbrugerne.

Det ser ud til, at de første mobiltelefoner baseret på Googles Android-platformbliver forsinket.

Tilbage i november sidste år regnede Google og Android-partnerne med at have de første telefoner klar til markedet i anden halvdel af i år.

Det fik nogle iagttagere til at forvente Android-baserede mobiltelefoner allerede i slutningen af denne sommer.

4. kvartal eller senere

Nu lyder meldingerne fra Google og dets partnere, at det bliver fjerde kvartal i år - hvis ikke senere.

Det
skriver Wall Street Journal.

Ifølge Wall Street Journals oplysninger tager det længere tid for softwareudviklerne at udvikle Android-baserede programmer, fordi Google stadigvæk laver ændringer i Android-platformen.

Det bekræftes indirekte af Andy Rubin, lederen for mobilplatforme hos Google. Han siger, at det tager tid at håndtere softwareudviklingen samtidig med at partnerne skal have mulighed for at foreslå nye freatures til platformen.

Ifølge Wall Street Journals oplysninger forventer T-Mobile USA at have en Android-baseret mobiltelefon klar sidst på året, mens en anden amerikansk mobiloperatør Sprint Nextel ikke forventer at have nogen Android-baseret mobiltelefon klar i år.

På det europæiske marked melder en operatør ifølge The Times at alle forventninger om Android.baserede mobiltelefoner sidst på sommeren er urealistiske.

"Et tidspunkt nærmere omkring jul er mere realistisk," citerer The Times den unavngivne kilde.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Also A/S
Salg af serviceydelser inden for logistik, finansiering, fragt og levering, helhedsløsninger, digitale tjenester og individuelle it-løsninger.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Datadrevet forretning: Skab enestående kundeoplevelser med viden og data i centrum

Data står i centrum, når du skal styrke kundeoplevelsen – eller det burde det i hvert fald gøre. På denne konference vil du møde eksperter indenfor CX og komme i dybden med, hvordan du sætter data, transparens og viden til at arbejde for dig i din Customer Experience-strategi.

07. maj 2024 | Læs mere


Kunstig Intelligens (AI) Masterclass - fra futuristisk idé til uundværlig ressource

Velkommen til en Masterclass om kunstig Intelligens (AI) og den transformative kraft, som kan tage din organisation og karriere til næste niveau. AI er gået fra at være en futuristisk idé til at blive en uundværlig ressource for virksomheder over hele verden og har allerede sat sit præg på den måde, som vi arbejder på, træffer beslutninger og kommunikerer med vores kunder.

07. maj 2024 | Læs mere


Parathed – Hvad gør din virksomhed, når I bliver ramt?

Cyberkriminalitet vokser som bekendt eksplosivt i takt med digitaliseringen i disse år og det kan være voldsomt dyrt at blive hacket. Potentielt kan det lægge jeres forretning helt ned, så I ikke kan rejse jer igen. Har jeres virksomhed styr på cybersikkerheden i en tid, der kalder på oprustning? Bliv inspireret til, hvad du som virksomhed kan gøre for at sikre virksomheden og medarbejdere, så I kan gå sikkert ind i fremtiden.

21. maj 2024 | Læs mere