Fakturering, fjernadgang, kontorpakke, projektledelse og synkronisering

Tilbage til oversigten

Fakturering

Zoho Invoice: Hvis du ikke har brug for en fuldt udviklet regnskabs-applikation som QuickBooks, er Zoho Invoice en næsten perfekt web-baseret løsning til at holde styr på simpel fakturering.

Du kan oprette og administrere kundekonti og oprette fakturaer og derefter printe eller emaile dem med et enkelt museklik.

Du kan også knytte din brug af Zoho til andre af Zohos tjenester for en merpris.

Pris: Gratis til cirka 190 kroner (35 dollars) om måneden afhængig af antallet af fakturaer.

Mobil fjernadgang

SoonR Desktop: Én ting er at sidde fast i en lufthavn uden adgang til kritiske filer på kontoret, men hvad hvis du ikke engang har adgang til en computer?

Prøv SoonR, som giver dig mulighed for at hente filer fra din pc eller Mac via en mobiltelefon. SoonR er ikke lavet til store dataoverførsler, men det kan være en stor hjælp, når det virkelig gælder.

Pris: Gratis.

Kontorpakke

Microsoft Office: Alle virksomheder, store som små, har formentlig brug for mindst én kopi af Microsoft Office et eller andet sted i bygningen.

Pakkens applikationer er simpelthen for tæt på at være branche-standard til, at man bare kan ignorere dem.

Det kan være dyrt, men du behøver ikke at bekymre dig om at opgradere til den nyeste version - alt hvad der er lavet årtusindskiftet kan bruges.

Pris: 455 til 2140 kroner (85 til 400 dollars) per bruger afhængig af version.

OpenOffice.org: Hvis du ikke vil betale det, Microsoft Office koster, dækker denne alternative pakke 95 procent af dine behov.

OpenOffice.org er for det meste kompatibel med Microsoft Office, og funktionerne ligner nok til, at en Microsoft-bruger ikke burde have nogen problemer med at bruge dem.

De tre store applikationer - tekstbehandling, regneark og præsentation - er der allesammen sammen med en simpel database og en tegnefunktion.

OpenOffice har problemer med Office 2007-filer, men den nyeste version, OpenOffice 3, har efter sigende ikke den begrænsning.

Pris: Gratis.

Projektledelse

Basecamp: Du kan lave komplicerede tidslinjer, to do-lister og message boards og dele filer med dine teammedlemmer via et enkelt og brugervenligt web-program.

Basecamp kan holde alle dine medarbejdere på pletten og samtidig holde de andre opdateret om, hvad deres kolleger i teamet arbejder på.

Det kan endda registrere projekttid på medlemsbasis, så man kan lave detaljerede fakturaer og rapporter, når arbejdet er udført.

Pris: 130 til 800 kroner (24 til 149 dollars) om måneden, afhængig af antallet af projekter.

Fjernadgang/synkronisering

LogMeIn: Hvis du bare har brug for lejlighedsvis adgang til en enkelt pc, der ikke er inden for gåafstand, kan du klare dig med dette simple fjernadgangs-program.

Med LogMeIn kan du hurtigt oprette forbindelse til din arbejdscomputer og hente en fil eller tjekke en applikation, du ikke har på din laptop, alt sammen fra en hvilken som helst computer med web-browser.

Pris: Gratis til cirka 110 kroner (20 dollars) om måneden.

Syncplicity: Hvis du jævnligt bruger mere end én computer, kan det være forvirrende at holde styr på, hvilken maskine, der indeholder hvilken version af hvilken rapport.

Løsning: Synkroniser pc'erne, så du kan sikre, at de alle er opdateret og samtidig beskytte dig selv, hvis du har lavet forskellige ændringer i den samme fil på flere pc'er.

I modsætning til det meste traditionelle synkroniserings-software arbejder Syncplicity via nettet, hvilket betyder, at du kan synkronisere, uanset hvor du befinder dig.

Pris: Gratis for 2GB til cirka 55 kroner (10 dollars) om måneden for 40GB.

Tilbage til oversigten

Læses lige nu
    Computerworld Events

    Vi samler hvert år mere end 6.000 deltagere på mere end 70 events for it-professionelle.

    Ekspertindsigt – Lyt til førende specialister og virksomheder, der deler viden om den nyeste teknologi og de bedste løsninger.
    Netværk – Mød beslutningstagere, kolleger og samarbejdspartnere på tværs af brancher.
    Praktisk viden – Få konkrete cases, værktøjer og inspiration, som du kan tage direkte med hjem i organisationen.
    Aktuelle tendenser – Bliv opdateret på de vigtigste dagsordener inden for cloud, sikkerhed, data, AI og digital forretning.

    Andre events | København Ø

    People Tech 2025 – hvor HR møder IT

    Deltag og oplev, hvordan People Tech 2025 kan gøre HR til en nøglespiller i fremtidens forretningsstrategi.

    Infrastruktur | Frederiksberg

    Roundtable: Hybrid og cloud – sikre og strategiske it-valg i en ustabil verden

    Eksklusive danske digitale ledere mødes til rundbordssamtale om balancen mellem fart, sikkerhed og compliance. Hør hvordan CIO’er bygger robuste hybrid cloud-strategier, der skaber reel forretningsværdi og styrker modstandskraften.

    Sikkerhed | København

    Strategisk It-sikkerhedsdag 2026 - København

    Få overblik over cybersikkerhedens vigtigste teknologier, trusler og strategiske valg. Hør skarpe oplæg om AI-risici, forsvar, compliance og governance. Vælg mellem to spor og styrk både indsigt og netværk. Deltag i København 20. januar.

    Se alle vores events inden for it

    Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse

    Elektronik fagteknikker til Udviklingsdivisionen i FMI

    Københavnsområdet

    Region Midtjylland

    License Manager med blik for overblik

    Midtjylland

    KMD A/S

    Product Owner

    Nordjylland

    Netcompany A/S

    IT Consultant

    Nordjylland

    Navnenyt fra it-Danmark

    Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Peter Holst Ring Madsen som Systemkonsulent ved netIP's kontor i Holstebro. Han kommer fra en stilling som Team Lead hos Thise Mejeri. Nyt job
    Netip A/S har pr. 1. november 2025 ansat Christian Homann som Projektleder ved netIP's kontor i Thisted. Han kommer fra en stilling som Digitaliseringschef hos EUC Nordvest. Han er uddannet med en Cand.it og har en del års erfaring med projektledelse. Nyt job

    Christian Homann

    Netip A/S

    Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

    Jesper Krogh Heitmann

    Danske Spil

    Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Jimmi Overgaard som Key Account Manager ved netIP's kontor i Viborg. Han kommer fra en stilling som Sales Executive hos Globalconnect A/S. Nyt job

    Jimmi Overgaard

    Netip A/S