Artikel top billede

Multimedieskatten sætter spor hos TDC

TDC mærker nu en tydelig effekt af multimedieskatten, som TDC's ansatte ikke ligefrem er begejstrede for.

Medarbejderbredbånd er pludselig ikke så efterspurgt længere, som det har været tidligere. Det afslører TDC's regnskab for årets første kvartal.

Af regnskabet fremgår det, at antallet af erhvervs-internetkunder dykker fra 297.000 til 260.000 set i forhold til et år tidligere. Et fald på 12,5 procent.

I regnskabet fremhæver teleselskabet multimedieskatten som årsagen.

"Der har været et markant fald i markedet for medarbejderbredbånd - ikke bare hos os - hvor kunderne har opsagt de her ordninger i stor stil," fortæller koncerndirektør Martin Lippert fra TDC Erhverv.

Han fortæller, at det var helt tydeligt, at opsigelserne kom i stor stil, da de første lønsedler med multimedieskat-teksten blev sendt ud på de danske arbejdspladser.

"Det her var en reaktion, der kom i december, januar og februar, og det ser anderledes ud nu. De folk, som har reageret på det, har opsagt det nu," siger Martin Lippert.

Bliver privatkunder

Koncerndirektøren tror, at mange danskere ikke har forstået ordningens muligheder. Han peger på, at de bliver beskattet af 3.000 kroner yderligere om året, men en internet-forbindelse købt privat kan nemt blive dyrere.

"Helt rationelt, så er det reelt set meget få, der er blevet bedre stillet ved at opsige det," siger Martin Lippert.

Samtidig fornemmer han, at nogle af de opsagte erhvervsabonnenter er røget over i TDC's privatforretning. Se regnskabet her.

Computerworld har tidligere skrevet en række artikler om multimedieskatten. Læs dem her.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
JN Data A/S
Driver og udvikler it-systemer for finanssektoren.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Datadrevet forretning: Skab enestående kundeoplevelser med viden og data i centrum

Data står i centrum, når du skal styrke kundeoplevelsen – eller det burde det i hvert fald gøre. På denne konference vil du møde eksperter indenfor CX og komme i dybden med, hvordan du sætter data, transparens og viden til at arbejde for dig i din Customer Experience-strategi.

07. maj 2024 | Læs mere


Kunstig Intelligens (AI) Masterclass - fra futuristisk idé til uundværlig ressource

Velkommen til en Masterclass om kunstig Intelligens (AI) og den transformative kraft, som kan tage din organisation og karriere til næste niveau. AI er gået fra at være en futuristisk idé til at blive en uundværlig ressource for virksomheder over hele verden og har allerede sat sit præg på den måde, som vi arbejder på, træffer beslutninger og kommunikerer med vores kunder.

07. maj 2024 | Læs mere


Parathed – Hvad gør din virksomhed, når I bliver ramt?

Cyberkriminalitet vokser som bekendt eksplosivt i takt med digitaliseringen i disse år og det kan være voldsomt dyrt at blive hacket. Potentielt kan det lægge jeres forretning helt ned, så I ikke kan rejse jer igen. Har jeres virksomhed styr på cybersikkerheden i en tid, der kalder på oprustning? Bliv inspireret til, hvad du som virksomhed kan gøre for at sikre virksomheden og medarbejdere, så I kan gå sikkert ind i fremtiden.

21. maj 2024 | Læs mere