Telia opretter dansk call center

Det svenske teleselskab flytter 100 medarbejder til centrum af København.

Af Magnus Bredsdorff

Det svenske teleselskab flytter 100 medarbejder til centrum af København. De skal både betjene egne kunder og lave telemarketing for andre virksomheder.
Det svenske teleselskab Telia stifter nu et egentligt call center i Danmark. Det danske center kommer til at høre under Telias norske datterselskab Direkte Respons Senteret, der så får 500 medarbejdere i Danmark, Norge og Sverige.
Telia har i forvejen en afdeling, der både beskæftiger sig med support af virksomhedens egne kunder og telefonsalg for andre virksomheder, blandt andre svenske Hennes & Mauritz. De omkring 80 medarbejdere i Danmark sidder sammen med resten af virksomheden i Glostrup.
De er i dag en del af det danske selskab, men ved at oprette et selvstændigt selskab sætter Telia ekstra fokus på det voksende marked.
Call centre, hvor medarbejdere udfører telefonopgaver for kunderne, er i kraftig vækst, og den kage vil Telia have en bid af. Det skal nu ske med 100 fastansatte i lokaler i hovedstadens centrum, suppleret med 200 på deltid. Telia søger i øjeblikket direktøren til det nye call center.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Advania Danmark A/S
Hardware, licenser, konsulentydelser

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Cyber Security Summit 2025 i Jylland

Deltag og få værktøjer til at beskytte din virksomhed mod de nyeste cybertrusler med den rette viden og teknologi.

21. august 2025 | Læs mere


AI i det offentlige: Potentiale, erfaringer og krav

Hør erfaringerne med at anvende AI til at transformere og effektivisere processer i det offentlige – og med at sikre datakvalitet, governance og overholdelse af retningslinjer.

27. august 2025 | Læs mere


Computerworld Cloud & AI Festival 2025

Med den eksplosive udvikling indenfor cloud & AI er behovet for at følge med og vidensdeling større end nogensinde før. Glæd dig til to dage, hvor du kan netværke med over 2.400 it-professionelle, møde mere end 50 it-leverandører og høre indlæg fra +90 talere. Vi sætter fokus på emner som AI; infrastruktur, compliance, sikkerhed og løsninger for både private og offentlige organisationer.

17. september 2025 | Læs mere