Taiwanske Beng, det tidligere Acer Communications & Multimedia, kom ud af fjerde kvartal af 2001 med et nettosalg på 735 millioner euro og et nettoresultat efter skat på 62,5 millioner euro.
Sammenlignet med kvartalet før steg salget med 70 procent og driftsresultatet med 314 procent.
For hele regnskabsåret 2001, der sluttede 31. december, blev det til et omsætning på knap 1,9 milliarder euro og en nettoresultat efter skat på 96,7 millioner euro.
Det gav et resultat pr. aktie på 0,07 euro, hvilket var en smule bedre end Benqs egne forventninger.
Kvartalsstigningen skyldes stor efterspørgsel på LCD-skærme, håndholdte, storage-produkter og en større andel af produkter med bedre indtjeningsmargin som CD-RW, skriver Beng i en pressemeddelelse.
Det nye navn for Acer Communications & Multimedia, Benq, blev offentliggjort i december sidste år og skal være med til at adskille Benqs digitale livsstilsprodukter fra moderselskabet Acer, hvis fokus ligger på mere generelle IT-produkter og -services.
Benq regner med, at omsætningen vil stige med 30 procent i 2002 på grund af en stadig stærk efterspørgsel fra selskabets kunder.