Web-guru udvikler Flash

Macromedia er gået ind i et samarbejde med brugervenligheds-eksperten Jakob Nielsen. Han skal hjælpe med at gøre Flash-design let og ensartet at navigere i for brugerne.

Webudviklere, der arbejder med Flash, skal have nogle fælles, fornuftige designprincipper at arbejde ud fra.

Det er målet med et nyt strategisk partnerskab mellem softwareproducenten Macromedia og brugervenligheds-guruen Jakob Nielsens selskab Nielsen Norman Group.

Macromedia står bag animations- og webdesignværktøjet Flash MX.

Planen er, at Jakob Nielsen skal finde frem til et sæt af standarder - "best practices" for Flash-udviklerne.

Jakob Nielsen har tidligere udtalt skarp kritik af netop manglen på brugervenlighed i Flash-designede sites og applikationer.

Relevante links

Macromedias pressemeddelelse om det nye partnerskab

Jakob Nielsen om partnerskabet på sit eget websted

Læses lige nu

    Annonceindlæg fra DE-CIX

    Enhver strategi for applikationsmodernisering bør tage netværket med fra start

    Modernisering af ældre on-premise-applikationer til cloud-løsninger er en topprioritet for virksomheder globalt.

    Navnenyt fra it-Danmark

    Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

    Jesper Krogh Heitmann

    Danske Spil

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Thea Scheuer Gregersen som Finace accountant. Hun skal især beskæftige sig med håndteringer af bl.a. bogføring og finansiel rapportering på tværs af selskaberne. Hun er uddannet Bachelor´s degree i Business Administration & Economics og en Master of Sustainable Business degree. Nyt job

    Thea Scheuer Gregersen

    Norriq Danmark A/S