Avatar billede bufli Mester
28. januar 2015 - 13:44 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Få GETPIVOTDATA til at fange alle items

Hej

Jeg har en GETPIVOTDATA formel som nedenstående

=GETPIVOTDATA("DEC 2014";$A$3;"P4 BU no";"SP079";"P3 CM no";F12)

Jeg har ændret referencen til sidst i formlen, så den refererer til værdien i celle F12.

Jeg ønsker at kunne ændre værdien i celle F12 til en værdi der svarer til ALL, således den på dimensionen "P3 CM no" tager alt.

Kan det mon lade sig gøre?

M.v.h.
Kenneth
Avatar billede anedi Ekspert
28. januar 2015 - 14:34 #1
Hvis du skriver ALL i F12 tror jeg følgende kan bruges:
=hvis(F12="all";GETPIVOTDATA("DEC 2014";$A$3;"P4 BU no";"SP079");GETPIVOTDATA("DEC 2014";$A$3;"P4 BU no";"SP079";"P3 CM no";F12))

Vh
Anedi
Avatar billede bufli Mester
28. januar 2015 - 14:44 #2
Hej Anedi

Tak for svar.

Ja, den kan bruges. Den måde du løser den på, er reelt den måde jeg selv kunne løse den på, men som jeg gerne ville undgå, fordi formlen bliver ffor lang og uoverskuelig (det ovenfor er et simplificeret eksempel - så overskueligheden ryger).

Jeg er mere ude i, om der skal bruges et andet begreb end ALL. F.eks. en stjerne (*), eller om der skal "" uden om "ALL" - eller et eller andet som gør, at den vil acceptere en værdi der betyder det hele.

M.v.h.
Kenneth
Avatar billede bufli Mester
16. februar 2015 - 07:55 #3
Lukker