Avatar billede olemalm Nybegynder
29. april 2015 - 19:40 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

e-bog formater og sprog

Bor i Tyskland og vil kunne læse danske e-bøger, downloadet fra danske IN-sites, f.ex. saxo.com/dk i format EPUB (evt. PDF). Hvis en e-bog-læser, købt her i Tyskland, i specifikationerne er kompatibel med EPUB (evt. PDF), mener jeg, at der IKKE skulle være problemer med, hvilket sprog en downloadet e-bog indeholder ... Men jeg er ikke enig med "eksperter" i butikker her - man mener ikke en i Tyskland købt e-bog-læser kan anvendes til en dansk-sproget e-bog !!! Kan nogen på eksperten afklare dette spørgsmål?
Avatar billede Slettet bruger
29. april 2015 - 21:09 #1
tja hvis det er "regionskode" blabla ligesom DVD markedet, så har de nok ret. synes du sku prøve at låse den op, hacke den, og så prøve en piratbog for at teste.
Avatar billede olemalm Nybegynder
29. april 2015 - 23:09 #2
Tak til sidwave for svar, men jeg har jo endnu IKKE anskaffet en e-bog-læser, så der er ikke noget at låse op, hacke o.s.v.! Har først  brug for et troværdigt svar på, om der kan opstå problemer med formater, hvis jeg anskaffer een her i udlandet (se oprindelige spørgsmål)?
Avatar billede olemalm Nybegynder
01. maj 2015 - 11:22 #3
Tråden lukkes, har selv fundet løsning - der ER ingen konflikter mellem e-bog-læser og e-bøger, når de bare er compatible m.h.t. formater (sprog er ikke afgørende).