Avatar billede mjansen Seniormester
08. juni 2015 - 14:14 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Brug af G++ med library

Hej

Skal lave noget software, jeg har fået leveret noget test source xxx.cpp, en header fil xxx.h og så en library fil libxxx.so

Når jeg compiler gør jeg det sådanne:

g++ -L "Sti til library" -l "xxx" -I "sti til header" xxx.cpp -o xxx

Det virker og der laves en programfil, men når jeg afvikler denne programfil, for jeg en fejl at den ikke kan finde mit library.

Skal jeg installer mit library eller ??

Jeg udvikler på centos 7
Avatar billede mjansen Seniormester
08. juni 2015 - 14:16 #1
Fejlen:
./xxx: error while loading shared libraries: libxxx.so: cannot open shared object file: No such file or directory
Avatar billede arne_v Ekspert
08. juni 2015 - 15:01 #2
Har du libxxx.so ?

Er det dir som den ligger i angivet i LD_LIBRARY_PATH?
Avatar billede mjansen Seniormester
08. juni 2015 - 15:07 #3
jeg har filen libxxx.so som jeg har fået fra leverandøren.

jeg har prøvet at tilføje stien til libxxx.so i variablen LD_LIBRARY_PATH uden held
Avatar billede mjansen Seniormester
08. juni 2015 - 16:15 #4
Jeg har nu roddet lidt mere med LD_LIBRARY_PATH, og fået det til at virke.

Arne du må gerne svare og få point
Avatar billede arne_v Ekspert
08. juni 2015 - 19:40 #5
ok