Avatar billede macadisé Novice
23. juni 2015 - 13:24 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Problem med test kode formuleringen

Hej, jeg har et problem med at formulere koden til en unittest i Visual Studio.

Test er umiddelbart noget nyt for mig, så er ikke så skarp på disse kanter, men jeg vil gerne teste variablen "level" enten for at se om den er 15 eller over 0!

[TestFixture]
public class Barista3000Test_class
{
CoffeeMaker coffeemaker;

[SetUp]
public void Setup()
{
coffeemaker = new CoffeeMaker();

}

//The test method will test to see if the watercontainer is equal to zero Or what????
[Test]
public void MakeDrinkTestA()
{
Console.Write("Test Sparkling of Water");
int coffeemaker.WaterContainer = 15;

Assert.AreEqual(level, 15);
}
Avatar billede softspot Forsker
23. juni 2015 - 14:21 #1
Jeg ville nok vælge at lave to testcases, da "lig med 15"-testen er en delmængde af "over nul"-testen og derfor et andet scenarium.

Noget i stil med flg.:

[Test]
public void WaterLevelIsAboveZero()
{
    coffeemaker.WaterContainer = 15;

    Assert.IsTrue(coffeemaker.WaterContainer > 0);
}

[Test]
public void WaterLevelIsEqualTo15()
{
    coffeemaker.WaterContainer = 15;

    Assert.AreEqual(15, coffeemaker.WaterContainer);
}

Jeg kunne ikke lige finde definitionen af variablen "level", så jeg antog du ville teste værdien af WaterContainer.

Man kunne måske gå så vidt som til at sige, at initieringen af WaterContainer kunne ske i setup-metoden, da det er samme værdi der anvendes i begge testcases. Det forudsætter dog, at klassen ikke indeholder andre testcases, som forventer at WaterContainer er initieret med en anden værdi...
Avatar billede macadisé Novice
23. juni 2015 - 21:47 #2
Yes, det lader til at virke nu, efter at have fiflet lidt med det :-)
Avatar billede macadisé Novice
23. juni 2015 - 21:48 #3
abc
Avatar billede softspot Forsker
23. juni 2015 - 21:51 #4
Velbekomme