Avatar billede wjens Guru
16. september 2015 - 12:50 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hvilke porte bruges til MySql trafik?

Jeg har et .NET desktop program, der kører på en windows PC og  kommunikerer med en MySql server hos UnoEuro. Det har virket længe. Efter en opdatering af firewall m.v. og lukning af porte er der ikke hul igennem.

Fejlmeddelelse:  .. der er ikke forbindelse til den pågældende socket ..
Vi har åbnet for port 3306 (MySql standard).
Ifølge UnoEuros support bruger de standarden 3306.
Min connectionstring indeholder ingen "port=xxxx".
Programmet kører ok fra en anden site.

Så der må mangle en firewall-betingelse, hvilken?
Avatar billede arne_v Ekspert
17. september 2015 - 03:21 #1
Hvis du har en af de saakaldte software firewalls koerende som blokerer udgaaende traffik, saa skal du vel aabne op for udgaande traffik TCP port 3306 fra din applikation.
Avatar billede wjens Guru
29. september 2015 - 10:23 #2
Hej arne_v. Port 3306 er det nødvendige. Som jeg skrev havde vi åbnet for den i firmaets centrale firewall. Desværre ikke med den rigtige domæne begrænsning. Det er nu rettet og testet ok. Læg svar for point.
Avatar billede arne_v Ekspert
29. september 2015 - 15:08 #3
ok