Avatar billede MakkerD Nybegynder
10. november 2015 - 20:10 Der er 1 kommentar

Optage hvad der sker i et program

Hej

Er det muligt at "optage" hvad et program laver. Fx når man trykker på en bestemt knap i Word der skal konvertere til et PDF dokument? Jeg kunne godt tænke mig at se hvilke "kald" der laves.

Håver det giver mening :)

Mvh
Avatar billede arne_v Ekspert
12. november 2015 - 03:58 #1
Hvis du vil vide alt hvad der sker saa maa du steppe igennem med en debugger. Jeg gaetter paa at det vil tage flere aar.

Hvis du kun vil trace kald til diverse eksterne DLL, saa maa du kunne erstatte disse med en logging og forwarding implementation. Heller ikke nemt men trods alt mere praktisk.