Avatar billede dompap Novice
15. november 2015 - 11:47 Der er 4 kommentarer

Frisk installation optager sindssygt meget plads ?!

Jeg har netop foretaget en re-installation af windows 7.
Selve windows mappen fylder ca. 10-12 GB. Øvrige mapper stort set ingenting og så er der 2 systemfiler (der ikke kan ses i stifinderen, men i Treesize) der fylder næsten 30 GB (?!).
Okay. Det var da ikke så lidt.
Nogen der kan fortælle mig om det er pagefiles el. lignende og om disse 30 GB kan mindskes så de ikke optager 25% af min SSD-disk.
Jeg har antaget at spørgsmålet er let, men jeg ved det jo ikke selv, så sværhedsgraden er jo svær at vurdere - håber det går ;O)
/Dompap.
Avatar billede poko1 Ekspert
15. november 2015 - 14:16 #1
Gå til kontrolpanel åbn mapper tryk på vis og sæt mærke ved skjulte filer mapper og drev
Avatar billede dompap Novice
15. november 2015 - 22:18 #2
Det giver ikke rigtig mening.
Bevares. Der dukker da en mappe op med ca. 3 GB yderligere, men det er ca. 20 GB der optages af systemet (som ikke fremgår af stifinderen).
Avatar billede poko1 Ekspert
15. november 2015 - 23:42 #3
Ja det lyder af meget hvis det er en ren installation?
Så må der være en masse i temp mapperne eller har du måske i stifinder en mappe Windows Old?
Avatar billede dompap Novice
16. november 2015 - 11:53 #4
Nix. Det er det spøjse. Filerne/mapperne ses ikke i stifinderen. Her kan man kun se, at der ikke er så meget ledig plads som der burde være.
Den manglende plads fremgår af Treesize som to filer (men jeg kan ikke se hvad disse to filer skulle være/hedde).