Avatar billede You24Me1 Novice
15. november 2015 - 23:46 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Run C++

Jeg er ved at lære C++ men når jeg vil afvikle noget så simpelt som "HelloWorld.exe" får jeg blot en blank consol og programmet bliver ved med at eksekvere. Jeg har prøvet et utal af IDE´s og med forskellige compilere men intet hjælper. Min build giver ingen fejl men når jeg vil run, bliver programmet bare hængende. Flere gange har det været umuligt at stoppe det igen! Jeg er tør for idéer og Google kan heller ikke hjælpe så vidt jeg kan se. Jeg har prøvet Visual Studio 2015, CodeBlocks, Eclipse, NetBeans og CodeLite. Jeg har Windows 10 på en Lenovo G50. Jeg har installéret MINGW compiler da jeg troede at det havde noget med min compiler at gøre. Jeg har prøvet at Pause og vente på input i min kode men det har ingen effekt. Jeg håber I kan hjælpe da jeg har brugt urimeligt meget tid på ingenting.
Avatar billede You24Me1 Novice
15. november 2015 - 23:58 #1
Iøvrigt undrer det mig at programmet ikke bliver afviklet under C:/WINDOWS/system32/cmd.exe men under mit projekt ..../bin/Debug/HelloWorld.exe?
Avatar billede arne_v Ekspert
16. november 2015 - 01:01 #2
Hvordan ser din hello world ud?
Avatar billede You24Me1 Novice
16. november 2015 - 12:02 #3
#include <iostream>

using namespace std;

int main()
{
    cout << "Hello world!" << endl;
    return 0;
}

Jeg Laver Build (ctrl+F9) - ingen fejl. Og Run (ctrl+F10) og får blank consol og kan ikke lukke consol vindue?

-------------- Build: Debug in HelloWorld (compiler: GNU GCC Compiler)---------------

Target is up to date.
Nothing to be done (all items are up-to-date).

-------------- Run: Debug in HelloWorld (compiler: GNU GCC Compiler)---------------

Checking for existence: C:\CPPProj\HelloWorld\bin\Debug\HelloWorld.exe
Executing: "C:\Program Files (x86)\CodeBlocks/cb_console_runner.exe" "C:\CPPProj\HelloWorld\bin\Debug\HelloWorld.exe"  (in C:\CPPProj\HelloWorld\.)
Process terminated with status -1073741510 (0 minute(s), 6 second(s))

-------------- Run: Debug in HelloWorld (compiler: GNU GCC Compiler)---------------

Checking for existence: C:\CPPProj\HelloWorld\bin\Debug\HelloWorld.exe
Executing: "C:\Program Files (x86)\CodeBlocks/cb_console_runner.exe" "C:\CPPProj\HelloWorld\bin\Debug\HelloWorld.exe"  (in C:\CPPProj\HelloWorld\.)
Avatar billede arne_v Ekspert
16. november 2015 - 14:51 #4
Hvad sker der hvis du aabner en permanent kommando prompt, gaar over i det directoy og koerer helloworld?
Avatar billede arne_v Ekspert
16. november 2015 - 14:54 #5
Og hvad med:

#include <iostream>

using namespace std;

int main()
{
    cout << "Hello world!" << endl;
    string line;
    getline(cin, line);
    return 0;
}

og koersel fra IDE?

(der skal saa trykkes return for at lukke console vindue)
Avatar billede You24Me1 Novice
16. november 2015 - 23:13 #6
Hej Arne og tak for at du bruger tid på "udfordringen".

Jeg har prøvet begge dele som du foreslår og det gør ingen forskel. Jeg får en blank console med blinkende cursor og må tvinge lukning af console vindue!
Avatar billede arne_v Ekspert
17. november 2015 - 01:54 #7
Du aabner et permannet konsole vindue koerer programmet og saa blankes den sorte skaerm????
Avatar billede You24Me1 Novice
17. november 2015 - 11:32 #8
Jeg åbner en kommandprompt (=permanent konsole vindue), kører HelloWorld fra Debug-folderen under mit projekt og får sort skærm
Avatar billede You24Me1 Novice
17. november 2015 - 15:38 #9
- og det samme er tilfældet med de andre IDE's jeg har prøvet..... Noget peger i retning af at der er noget generelt galt med min opsætning???? Uanset hvilket IDE får jeg en blank console med en blinkende cursor???
Avatar billede You24Me1 Novice
20. november 2015 - 13:00 #10
Jeg har løst udfordringen. Jeg læste en tråd på stackoverflow.com hvor en bruger havde lign. problem med sit Visual Studio miljø - han disablede sit AVG og så kunne han udføre eksekverbare filer igen. Jeg gjorde det samme (disable AVAST) og min filer kører i alle miljøer!!!! Det viste sig så ikke at være et C++ problem og jeg undskylder ulejligheden og lukker tråden. Tak for hjælp Arne :-)