Avatar billede zmartodk Juniormester
09. december 2015 - 19:11 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Excel - Lægge sammen, udfra antal pr. dato ?

Hej ...

Skulle der være en som kunne hjælpe med en excel-formel ?

Jeg har at ark, med en masse løbenumre, som gerne skal tælles sammen udfra dato. (Går ud fra at det er en sum.hvis)

Så der kan tælles sammen af hvor mange af hver løbenummre (a-kolonnen), som har været i hver måned
Hvis I ser den vedhæftede fil, kan I se at der har været 1 total i januar, og 2 forskellige i februar, 0 i marts, og 1 i april

http://web.gratisupload.dk/f/8uqahmict9/
Så det er ikke bare løbenumrene som bare skal ligges sammen, men der skal optælles hvor mange forskellige der har været i hver måned ;)

Håber I  forstår ;)

På forhånd tak
Avatar billede rosco Novice
09. december 2015 - 20:08 #1
Jeg ville foreslå en pivottabel
Avatar billede ebea Ekspert
10. december 2015 - 17:28 #2
Kunne ikke uploade til Gratis Upload (problemer på siden), men har lagt en fil her:
http://www.vejrdata.dk/Test_amino.xlsx

Kig om det er hvad du efterlyste!
Avatar billede zmartodk Juniormester
10. december 2015 - 20:32 #3
Hej ...
Tak for svarene.

Pivot-tabeller er desværre ikke min stærke side ;) (men vil snart igang med det)

Ebea)
Tak for formelen. Det er dog ikke helt det som jeg søger. (Jeg har nok ikke forklaret mig klart nok ;)

Som man kan se at der 3 linier med løbenummer 1, det skulle kun tælles som et total i Januar.
I februar er der kun 2 forskellige (selvom der er flere løbenumre)

Så formelen skulle gerne kunne laves så den viser dette resultat :

Januar: Total 1 stk (21/01/2015)
Februar Total 2 stk 03/02/2015 + 05/02/2015)
Marts : Total 0 stk
April: Total 1 stk. (15/04/2015)
Maj  Total 0 stk
Juni: Total 0 stk.
August Total 1 stk. 20/07/2015

God weekend; )
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
11. december 2015 - 03:50 #4
Hvis du ikke kan/vil bruge pivottabel, kan du prøve med en matrixformel som i vedhæftede:

http://web01.gratisupload.dk/f/8uqmd8iz00/
Avatar billede zmartodk Juniormester
13. december 2015 - 09:43 #5
Hej...
Tak for svaret .
Kan desværre ikke få matrix-formlen til at fungere ;)

Må jeg evt. sende filen til dig ?

God søndag ;
Avatar billede zmartodk Juniormester
13. december 2015 - 14:18 #6
Mange tak for hjælpen xl-Enthusiast ;)
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
13. december 2015 - 14:37 #7
OK.

(Jeg er ligeglad med point, men det normale er, at du beder den der har givet et brugbart svar om at lægge et svar, som du derefter accepterer for at give vedkommende point i stedet for selv at tage dem).