Avatar billede larsen45 Juniormester
26. december 2015 - 11:37 Der er 1 løsning

vb script User Account Control pop up hjælp

Hej jeg har et problem jeg lige håber i kan hjælpe med.

Hvordan klikker man Yes eller No knappen når følgende pop up box fremkommer:
User Account Control
Do you want to allow the following program to make changes to this computer
Det handler kort sagt om at jeg gerne vil hente en fil download, hvor jeg lige skal sige ja eller nej til om jeg vil.
Jeg vil gerne sige ja tak og klikke på YES knappen.

Når jeg manuelt klikker på TAB knappen virker det fint nok.
Så kan jeg klikke TAB 3 gange og så på Enter knappen.

Men bruger jeg:
WScript.Sleep 3000
x.sendkeys "{tab}"

WScript.Sleep 3000
x.sendkeys "{tab}"

WScript.Sleep 3000
x.sendkeys "{tab}"

WScript.Sleep 3000
x.sendkeys "{enter}"

Sker der ingenting overhovedet. Det er som om den ikke vil bruge eller fange kommandoen af en eller anden underlige årsag.
Normalt virker det ellers på almindelig hjemmesider, men ikke til den popup box hvor man lige skal sige ja tak til at hente filen ned.

Jeg vil helst ikke slå den sikkerheds helt fra, da jeg skal kunne bruge den på andre computere også, hvor det ikke er slået fra, så det er helt fint den fremkommer, jeg skal bare have lov til at klikke som jeg ikke kan lige nu via mit tastatur automatisk.
Avatar billede larsen45 Juniormester
10. januar 2016 - 00:44 #1
lukker