Avatar billede hugopedersen Nybegynder
16. februar 2016 - 13:47 Der er 1 løsning

Udvælge et bestemt antal poster i et dataområde

Jeg har et regneark hvor jeg filtrerer nogle værdier og med nedenstående makroudsnit finder jeg de valgte rææker og fører dem over som dataområde for min graf.
Som tiden går og der bliver flere og flere data, vil jeg godt kunne gøre det så jeg kun bruger f.eks. de sidste 50 rækker.
Hvordan kan jeg lige kringle den?

I mit tilfælde bliver resultatet af nedenstående kode Grafdata!$A$281:$C$439
Det skulle så blive Grafdata!$A$281:$C$376 (husk filter) hvis jeg tager de 50 sidste. Jeg har et felt der angiver hvor mange rækker jeg vil bruge og tager højde for hvis der er færre

  SourceData = "Grafdata!"
  SourceData = SourceData & Range("Grafdata!A4:A" & Cells(4, 1).Offset(Range("Grafdata!A1048576").End(xlUp).Row - 4, 0).Row).SpecialCells(xlCellTypeVisible).Cells(1).Address
  SourceData = SourceData & ":" & Range("Grafdata!C4:C" & Cells(4, 1).Offset(Range("Grafdata!C1048576").End(xlUp).Row - 4, 0).Row).SpecialCells(xlCellTypeVisible).End(xlDown).Address
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
06. marts 2016 - 09:58 #1
OK - det var der så ingen input til.