Avatar billede Admir Mester
30. marts 2016 - 15:13 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

data i to faneblade, som skal være til en faneblade

Hej

Faneblade nr. 2 har kolonne med medarbejdernes tiltrædelsesdato som jeg vil have over i faneblade nr. 1. Hvordan kan jeg gøre det automatisk, så tiltrædelsesdato er den rigtige? Det drejer sig om 1.200 rækker.

Fælles for daten i de to faneblader er medarbejdernummer, cpr. numre, navne.

Faneblade 1
Medarbejdernummer - Ansættelsesforhold -Navn -CPR-nummer    Stilling

Faneblade 2
Medarbejdernummer - CPR-nr.- Fornavn-Efternavn-OrgEnh korttekst-Stillingsbetegnelse-Tiltrædelsesdato

Dataen er trukket i to systemer, og derfor er det nødvendigt at bruge Excel til det.
Avatar billede supertekst Ekspert
30. marts 2016 - 15:27 #1
Tiltrædelsesdato er så i kolonne G på fane 1.
Metode:
1) Traverser i kolonne G hent MedarbejderNr og tiltrædelsesdato
2) Find række med samme medarbejderNr på fane 1
3) Indsæt tiltrædelsesdato i kolonne G på fane 1

Skal omsættes til VBA..

Noget i denne retning?
Avatar billede h_s Forsker
30. marts 2016 - 15:32 #2
Kan også gøres med et oplsag i den kolonne som du gerne vil have dataene.
=Lopslag(Opslagsværdi;data som der skal ledes i(Første kolonne skal være kolonnen som Opslagsværdien skal være lig med;Antal kolonner der skal ledes til højre;Skal stå FALSK hvis det skal være nøjagtigt)
Avatar billede Admir Mester
30. marts 2016 - 16:24 #3
Tak for jere hurtige svar. :)

Jeg skulle nok have sagt at jeg ikke er nogen haj til Excel.

Vil I være søde at uddybe jeres svar :)

Supertekst: jep, det er sådan. Hvordan kan jeg omsætte det til Vba?

h_s: kan det bruges når dataen findes i to excel faneblader. Skal formlen være: =LOPSLAG(D4;'PlejeOmsorg 30.4.13'!A:P;1;FALSK)
Avatar billede h_s Forsker
30. marts 2016 - 17:32 #4
Admin:
Der er noget der ser mærkeligt ud:
D4 = Den værdi der skal ledes efter i arket PlejeOmsorg 30.4.13
PlejeOmsorg 30.4.13'A:P = A er den kolonne som er står værdi som i kolonne D på ark 1
1 = Det er kolonne A der kigges i. Dvs. samme værdi som i Kolonne D. Hvis den værdi du skal have er i kolonne P, skal der stå 16 her. Hvis den er i kolonne B skal der stå 2 osv.

Send det evt. til mig på min mail - Står på min profil.
Avatar billede h_s Forsker
30. marts 2016 - 19:13 #5
Har brugt følgende funktion i regnearket:
=LOPSLAG(D5;'Ark2'!$A$2:$G$5;7;FALSK)

Rettet kollonnerne til så formaterne var henholdsvis tal og dato.