Avatar billede tsr1983 Praktikant
30. marts 2016 - 23:13 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Netradio.nu feedback

Hej folkens,

Jeg er i gang med et lille hobby projekt i form af hjemmesiden http://www.netradio.nu og kunne godt tænke mig lidt feedback.

Siden har kun været online lidt under en uge, så der er stadig en del at arbejde med. Regner bl.a. med at lave så man kan oprette favorit stationer og sortere efter musik genrer.

Har du forslag til nye funktioner, tips til designet eller fundet bugs, hører jeg meget gerne fra dig.

På forhånd tak :-)

Mvh
Thomas Rasmussen
Avatar billede Slettet bruger
31. marts 2016 - 07:54 #1
Siden loader hurtigt og det er nemt at overskue, samtidig starter streaming mere eller mindre med det samme når man vælger og det er super fedt.

Jeg ville flytte selve afspilnings delen, altså hvilken kanal man har valgt at spille til højreside istedet for det der mere ligner en footer. Så flyt selve det at den afspiller over som en del af der hvor man kan vælge lydstyrke osv. der ville det passe godt ind.

Jeg synes ikke du behøver at lave helt om i visningen på oversigten, når man vælger en kanal, der ville jeg bare sætte den til valgt og så måske highligte den på en måde. Eller placere dit play ikon henover sådan halv gennemsigtigt. Nu er rød måske ikke den bedste farve, men det var for man kunne se den, som sådan her:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/9792377/netradio-01.png

Jeg synes generelt der mangler en farve, du har meget grå og sort i dit design, men tænker at netradio logoet og ikoner for play osv. samt måske sociale ikoner når man hover skal have en farve.

Jeg savner lidt mere information om stationerne, det vil selvf. tage mere plads, men at der lige var en kort beskrivelse ville gøre en hel del, man kunne måske flytte den til højreside boksen også, når man har valgt en station.
Samtidig ville jeg droppe den meget kraftige skygge under deres logoer (istedet noget som box-shadow: 0px 4px 4px -4px rgba(0,0,0,0.5);), lav den mindre åbenlys og med runde hjørner.
Jeg ville altså sætte din border-radius: 3px; overflow: hidden; på din inner-radiobox, samt flytte dit shadow til denne del også.
Så vil du få noget der ser ud som følgende ca.:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/9792377/netradio-02.png

Boksen til højre ville jeg nok heller ikke lave i sort, det bliver lidt dystert, ville holde den i hvid, for at være lidt fræk kunne noget af boksen afspejle den farve som kanalen man spiller har, altså blå for P2 eller grøn for Nova, bare et eller andet for at det skifter, det kunne være en sjov gimmick, måske kunne de ting der er farvet skifte til den station man afspillers farver, så den farve jeg skrev du manglede tidligere kunne være et skift alt efter radio station.

Der er selvfølgelig ting man stadig vil kunne rykke og forfine, men det var lige nogen forslag.
Hvis du skal have hjælp med noget af det, vil jeg gerne gøre dette, du kan fange mig her eller på osj@device.dk, jeg kan godt lide små side projketer og noget at hygge sig med fra tid til anden :)
Avatar billede tsr1983 Praktikant
31. marts 2016 - 16:45 #2
Det med at flytte afspilningsdelen til højre kunne se godt ud, men jeg vil dog foretrække at den er i bunden ved f.eks. mobilvisning. Men det er noget jeg vil overveje.

Jeg har hørt fra flere omkring det med at kanalen bliver flyttet i stedet for highlightet, så det er måske også noget jeg burde se på.

Jeg kan egetnlig godt lide dit box-shadow eksempel, det er lidt mere diskret. Hvad angår farver, så kan jeg godt se at du har ret i det er meget gråt. Jeg synes dog selv det er rart med et enkelt og afdæmpet design, men jeg er dog ikke ret god til det med design :-) Ville gerne ha' lavet nogle pænere logoer, men det er ikke min stærke side.

Boksen til højre skulle gerne være en meget mørk blå, og ikke helt sort, men du har ret i at det er meget mørkt. Har overvejet at lave en lille boks under denne boks, hvor man kan vælge favoritliste og/eller sortere kanalerne efter musikgenre. Har en idé om at det ville se godt ud der.

Mange tak for din feedback, jeg synes du har givet rigtig mange gode tips til designet. Også tak for dit tilbud om at hjælpe, jeg skal nok give lyd fra mig hvis der lige opstår noget, lige p.t. er det dog mest et eksperiment, jeg har ingen plan om hvordan den færdige løsning skal se ud :-)
Avatar billede Slettet bruger
31. marts 2016 - 17:35 #3
Fedt fedt, held og lykke med projektet (de tager altid mere tid end man regner med :D)
Du skriver bare hvis du skulle få brug for mere feedback eller spørge om ideer eller andet, jeg er klar til at dele ud af min erfaring og hvad jeg personligt synes er godt.

Men husk at det er min personlige mening, og du ikke bare skal tage den for gode varer, men som du gør, være lidt kritisk til input og følge dit eget hjerte :)
Det er jo dit projekt og dig der skal lege med det og få det ud af det du gerne vil, om det er at lærer kode, lærer at designe, lærer at få feedback osv. der er masser af muligheder for at lærer en masse når man kaster sig ud i et "lille" projekt og det er skide sjovt på vejen (for det meste).