01. april 2016 - 12:04 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

ARDUINO - HJÆLP TIL AT TOKENIZE'.. LINIE..

HEJ,

(Indledningsvis: Jeg er ABSOLUT ikke nogen ørn til C (C++), så det kan godt være at jeg ikke alene skal have noget af det her skåret ud i pap , men også bøjet i NEON... ).

Jeg har en Arduino UNO, som skal styre 4 motorer ved hjælp af 2 L293-chips og ved hjælp af PWM.

Det vil jeg gøre ved at jeg via USB-porten på PC sender kommandoliner ud til ARD'en. ARD'en fortolker disse kommandolinier, og tager så de respektive aktioner.

Kommandolinie syntaks :

M[motornummer],S[speed],D[retning],C[count],X[xpos],Y[Ypos]<CR>

Motornumr (1-4),
Speed 0-1024
Retning H(øjre) / V(enstre)
Count 0-1024
Xpos 0-1024
ypos 0-1024

M-kommandoen kommer ALTID først. de andre er valgfrie i forhold til M-kommandoen.

Det er nu endelig lykkedes mig at få det serielle interupt il at funke, hente kommandolinen , men jeg mangler nu en kommando (?) så jeg kan lægge mine TOKEN's i et STRING Array. Check af kommanoer og (omdanne til Integer (ATOI) er ikke noget problem  senere.

Det jeg gør er følgende:

CopyStr = kommandolinie;

    char *token;
    char *rest = CopyStr;
    while((token = strtok_r(rest, delim, &rest)))
    {
      Serial.write("token: ");
      Serial.write(token);
      Serial.write("\n");
    }

Og det er disse TOKENs jeg giodt vil have lagt ind i et array...

Kristian
Avatar billede arne_v Ekspert
01. april 2016 - 17:06 #1
Lave et array af arrays af char og strcpy ind i det.
01. april 2016 - 19:39 #2
HEJ,

Er ved at prøve det. Melder tilbage (søndag senest).

KR
03. april 2016 - 17:35 #3
HEJ,

Fik det til at funke med

char MyStrings = {"Str1","Str2"..... , "Str8");

og senere strcpy(Mystrings[index],Token);  // eller osse er det omvendt (har ikke syntaksen her), men det funker som ønsket.

Drop et svar og du er 30 p. rigere...

1000000 -> 000  tak for hjælpen.

KR
Avatar billede arne_v Ekspert
07. april 2016 - 03:26 #4
svar