Avatar billede Jannickhess Professor
07. april 2016 - 16:24 Der er 6 kommentarer

Dropbox der er masser af plads på skyen men ??

Hejsa Eksperter,

På min Dropbox der er der masser af plads endnu
nu skriver den at jeg skal frigører noget plads på min Pc
hvad menes med det ??

Hvordan frigør jeg noget plads på min pc,s "dropboks"
uden at min pc kan lave backup af data til

skyen = dropboks

VH

JH
Avatar billede Blueeyez Mester
07. april 2016 - 17:40 #1
lyder som om det er harddisken i din pc.. kig i dropbox appen om der er begrænsning på disk pladsen..
Avatar billede Jannickhess Professor
07. april 2016 - 18:49 #2
Hejsa Blueeyez,
og jer andre

Jeg har jo plads til 1 tb og har brugt under 1/3 af pladsen på online drevet, hvad skal jeg så gøre for at kunne ligge større video filer eller andet ud på online drevet via Dropboks,

filerne ligger åbenbart både på dropboks og også på min Pc,er

                                ***

Kan nogen af jer komme med en lidt mere omfattende forklaring hvad jeg kan gøre,

VH

JH
Avatar billede sonalias Seniormester
07. april 2016 - 22:30 #3
Dropbox ligger også på computeren medmindre du aktivt fravælger en mappe at synkronisere til din PC, så det du kan gøre at at fravælge en mappe når du er "færdig" med at ligge noget i den, men så skal du jo også ind og downloade filerne når du skal bruge dem
Avatar billede Slettet bruger
08. april 2016 - 15:33 #4
Som Sonalias skriver. Så er din dropbox forbundet med din pc via en synkronisering. Dvs at et eller flere af dine dreve er tilkoblet dropbox. Når du uploader noget til dropbox så vil selv samme fil også blive kopieret til din komputer. Altså det drev du har forbundet med dropbox. Du har 2 muligheder.

Enten finder du en anden HD hvor du har mere plads og tilkobler den til din dropbox eller også slukker du for synkroniseringen.
Avatar billede Jannickhess Professor
09. april 2016 - 15:58 #5
Hvordan slukker jeg så for synkroniseringen.

Jeg ved ikke så meget om dropbox
send evt. et Link

JH
Avatar billede vbr Seniormester
11. april 2016 - 22:21 #6
Jeg har haft en plan om at tilslutte en stor ekstern harddisk til min hurtige bærbare computer med SSD harddisk og flytte Dropbox-mappen over på den store harddisk som gensidig backup.

Men hos Dropbox kan jeg læse, at det skal man være forsigtig med, idet Dropbox under visse omstændigheder begynder at slette filer. Så den plan har jeg for nuværende opgivet.

Hvis nogen har et forslag til, hvordan problemet kan løses, er jeg lutter øren.

https://www.dropbox.com/da_DK/help/89
Til vores avancerede brugere

Hvis du vil gemme din Dropbox-mappe på en ekstern harddisk, skal du være forsigtig:

Dropbox-mappen skal være tilgængelig, når din computer starter, og før Dropbox-programmet startes. Nogle USB-harddiske kan være lidt tid om at blive tilsluttet, før computeren genkender dem. Dropbox-programmet kan evt. blive startet, før harddisken er klar, og så kan det ikke genkende harddisken. Du får vist en fejlmeddelelse, og Dropbox giver dig mulighed for at genoprette forbindelsen til din Dropbox-konto eller afsluttes, hvis din Dropbox-mappe ikke kan findes.
Hvis forbindelsen mellem den eksterne harddisk og computeren afbrydes, mens Dropbox kører, er der risiko for, at programmet begynder at slette filer, før det opdages, at hele harddisken er fjernet. Igen: Vær forsigtig, når du bruger en ekstern harddisk til din Dropbox-mappe.