Avatar billede hopir Novice
20. april 2016 - 10:14 Der er 1 kommentar

=TÆL.HVIS

Hejsa :)

Jeg har denne formular =TÆL.HVIS(A1:A50;"*1C*")

Den tæller alle 1C sammen i kolonne A fra 1 til 50. Mit problem er at det ikke er alle 1C den skal tælle sammen, men kun dem hvor en bestemt celle er udfyldt med fx "godkendt"

altså så den kun viser antal af 1C der hvor cellen er udfyldt med "godkendt"
Avatar billede anedi Ekspert
20. april 2016 - 12:35 #1
Så kan du prøve en TÆL.HVISER, den kan have flere argumenter med.
=TÆL.HVISER(A1:A50;"*1C*";B1:B50;"Godkendt")

eksempelvis, hvis der står godkendt i kolonne B.

Vh
Anedi