Avatar billede larsv Nybegynder
11. maj 2016 - 19:30 Der er 3 kommentarer

Webapplikation

Kære alle

Jeg går med en lille iværksætter i maven.

Jeg har lavet en applikation i excel som henter information fra acces.

Excel applikationen kan kort fortalt sammensætte en projektplan med datoer, ressourcer og meget mere.

Jeg vil gerne have bygget denne excel applikation som en løsning i cloud.

Hvordan gør man det? Jeg ved, at det er et meget åbent spørgsmål, men jeg tænker her på valgt af database, programmeringssprog, frontend mv.

Hilsen fra Lars
Avatar billede Slettet bruger
12. maj 2016 - 12:45 #1
Hej Lars

Ja det er et meget åbent spørgsmål, især fordi vi ikke ved præcis hvad det er applikationen kan og gør, samt hvordan den gør det. Der er jo mange projektplanlægnings værktøjer i online form i dag, så måske skal man skele lidt til dem og finde ud af hvad de gør og om man kan gøre noget af det samme.

Men for at tage det sådan lidt overordnet, ja så er strukturen for din applikation vigtig, for hvis den bliver bygget online og man finder ud af at det ikke kan skalerer som man gerne vil, fx. i form af antal brugere eller bearbejdning af data osv. ja så skal man lave det om eller ihvertfald lave dele af ens system om og det kan være svært hvis man allerede har brugere på det og masser af data i databasen osv.

Hvordan gør man, ja man lærer selv at kode ved fx. at prøve ting, tutorial sites på nettet eller lign. Men det kan jo godt tage tid, ellers skal man have fat i nogen der kan hjælpe en, få defineret opgaven overordnet, dele den op i mindre opgaver, finde ud af hvem der gør hvad osv.
Hvis du skal have nogen til at lave det, så er en grundig beskrivelse vigtig, så alle parter er enige om hvornår opgaven er løst og systemet/sitet kan det som det nu engang skal kunne.

Det lyder som en opgave der kan løses på mange forskellige måder, med alle mulige kombinationer af programmeringssprog og databaser. Skal du selv rode med det, vil classic ASP (som godt nok ikke er det  nyeste nye) kunne bruges, det ligger lidt op af macro og andet VB programmering som du har rodet med i excel går jeg ud fra.

Jeg ved ikke om det gav nogen besvarelse af det åbne spørgsmål eller om det bare gav anledning til flere spørgsmål, men så må du skrive :)

Venlig hilsen
Ole
Avatar billede Mayfield Lourdes Praktikant
04. oktober 2019 - 10:17 #2
Hvis du udskriver en test side via printerens egen menu (vedligeholdes menu ) skriver den så sort ?
evt læs guide her : happy wheels apk online.
Avatar billede Victor Feltig Praktikant
26. februar 2022 - 16:43 #3
Students need writing services since several assignments are going on simultaneously, and every https://ukbestessays.org would impact their overall scores. For some, it may be an easy task, while for others, it could be impossible. Moreover, essay writing requires in-depth study and understanding of the given topic, which becomes exhausting, especially with deadlines.