Avatar billede fhansen82 Mester
06. juni 2016 - 22:26 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Den angivne fil blev ikke fundet.

Forsøger at køre kommandopromptudgaven af SyncToy (SyncToyCmd.exe) med -R <folderparnavn> argumentet, men får konstant fejl 80070002, Den angivne fil blev ikke fundet.

Følgende kodelinje er synderen:

objShell.Run """C:\Program Files\Egne Programmer\SyncToy 2.1\SyncToycmd.exe -R test""",1, True

Har forsøgt både med .Exec og .Run.

Hvis jeg udelader -R <folderparnavn> argumentet, køres SyncToyCmd.exe, og ingen fejl meldes.

Folderparnavn er oprettet i SyncToy.

Hvorfor får jeg denne fejl og hvordan får jeg kørsel af SyncToyCmd.exe til at køre som ønsket?
Avatar billede bvirk Guru
07. juni 2016 - 11:11 #1
Øjner en smule 'fortolkningsmulighedstab' - når nu gåseøjne omklamring bruges til at udtrykke pathname med mellemrum i, hvordan skal det så kunne parses at mellemrum mellem i '.exe -R' og 'R test' ikke er den del af filnavnet?
Virker denne bedre:
objShell.Run """C:\Program Files\Egne Programmer\SyncToy 2.1\SyncToycmd.exe"" -R test",1, True
Avatar billede fhansen82 Mester
07. juni 2016 - 19:04 #2
Det virkede bare. Dog ikke hvis folderpar indeholder mellemrum. Nedenstående var løsningen til dette:

objShell.Run """C:\Program Files\Egne Programmer\SyncToy 2.1\SyncToycmd.exe"" -R ""test test""",1, True

Tak for hjælpen :)