Avatar billede keepy Seniormester
17. juni 2016 - 10:52 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Scripting af Stored Procedures

Hej

Jeg har en masse stored procedures som skal anvendes i flere programmer, men i nogle programmer anvendes en access database, hvordan kan denne arve de SP'er der bruges til MS SQL ? sådan at der ikke skal laves for meget om og derved øge muligheden for fejl - Kan man scripte dem ?
Avatar billede arne_v Ekspert
17. juni 2016 - 15:07 #1
Jeg har daarlige nyheder.

Stored procedures er ikke portable mellem forskellige databaser.

De fleste databaser har stored procedures - men SQLServer, Oracle, DB2, MySQL etc. har store forskelle i hav man kan og hvordan man goer det.

I Access kan du betragte en defineret navngivet query som en stored procedure - det er en stored procedure.

Men en konvertering fra SQLServer stored procedures til saadanne vil kun vaere muligt i nogle tilfaelde og vil formentligt kraeve manuel konvertering.
Avatar billede terry Ekspert
20. juni 2016 - 15:16 #2
No need to convert your SQL Server SP's to Access, you can execute the SP's from Access

https://www.experts-exchange.com/videos/182/Executing-a-SQL-Server-Stored-Procedure-from-Within-Access.html