Avatar billede tofte Juniormester
19. juni 2016 - 20:45 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Webservice - "onStart"

Hej

Jeg er ved at være temmelig rusten inden for .net - så det er ikke sikkert at det er så svært....

Jeg er ved at lave en webservice som bruges til at tilgå nogle metoder i en dll fil som jeg har fået af en leverandør. Alt fungerer fint, dog har jeg det problem, at dll filen er lavet temmelig sjusket og den tager derfor meget lang tid at loade og initialisere objeket, men selve metoden som afvikles er temmelig hurtig.

Spørgsmålet er, har man mulighed for at initialiserere dll'en og gemme objeket på applikations niveau så man ikke skal initialisere objektet hver gang man kalder siden/servicen - eller hvordan gøres sådan noget nu om stunder?

Vh
Rasmus
Avatar billede arne_v Ekspert
19. juni 2016 - 23:32 #1
Du kan gemme en reference i et static field eller bruge gode gamle singleton pattern til at holde referencen mellem kald. Det vil goere at kun foerste kald bliver langsomt.
Avatar billede arne_v Ekspert
19. juni 2016 - 23:37 #2
For at faa det foerste kald hurtigt ogsaa maa du kunne loade i application start event.
Avatar billede tofte Juniormester
20. juni 2016 - 20:48 #3
Tak, jeg havde ikke lige tænkt på statiske variabler på .net. Jeg tror jeg vil give mig i kast med singleton, det er vist ved at være 11 år siden jeg sidst var der.
Avatar billede arne_v Ekspert
22. juni 2016 - 02:50 #4
Det er ogsaa muligt at du kan bruge Application objektet - jeg kan ikke huske om man kan bruge det fra en web service.