Avatar billede Prokol Praktikant
05. juli 2016 - 13:11 Der er 4 kommentarer

ZyWALL IPSec VPN Client

PC sidder på TREFOR Fiberboks + TDC router, og dette setup kan ikke oprette forbindelse via VPN klienten til virksomhedens server.
TREFOR Fiberboks router funktion er deaktiveret, så det hele forgår via TDC routeren.
Samme PC virker upåklageligt på andre internet forbindelser.
Hvor ligger udfordringen?
Avatar billede sonalias Seniormester
05. juli 2016 - 13:15 #1
Ring til TDC, nogle gange deler de IP mellem flere forskellige kunder hvilket giver problemer med VPN.
Avatar billede Prokol Praktikant
05. juli 2016 - 13:26 #2
Det er så ikke lige der udfordringen ligger, da jeg har installeret en Zyxel Ipsec VPN Client, men ellers tak for svar.
Avatar billede sonalias Seniormester
05. juli 2016 - 14:07 #3
?? Hvad har det med mit svar at gøre? Får du nogen fejlbesked som gør ud at du kan udelukke det? Så vil vi da meget gerne se den, så vi kan hjælpe bedst muligt... :)
Avatar billede Prokol Praktikant
05. juli 2016 - 14:56 #4
Det ser nu ud til at det er lykkedes mig at etablere forbindelse, da VPN tunnel nu er åben, men får så følgende besked:

Default [VirtualItf] ConfigureVirtualItf: IM_GetItfIndex returned FALSE

Hvor Default gerne skulle være følgende:

Default (SA Ikev1Gateway-Ikev1Tunnel-P2) [VirtualItf] Virtual Interface properly configured for instance 1 and ItfIndex 10