Avatar billede petersen Novice
09. august 2016 - 12:48 Der er 7 kommentarer

powerpassword

Hvorfor skal jeg logge på med powerpassword ? Jeg kører windows 10
Avatar billede michael_stim Ekspert
09. august 2016 - 13:07 #1
Hvad mener du? Vil du komme direkte ind uden password?

(Taget fra superuser):
Right-click the Windows Logo (Start Button) and click "Run"
Type netplwiz and click "OK"
Uncheck "Users must enter a username and password to use this computer."
Avatar billede perhol Seniormester
09. august 2016 - 13:13 #2
Har aldrig hørt om powerpassword!
Derimod kan man sætte et password i BIOS, et såkaldt powerpassword!
For at slette det skal du gå i BIOS og slette det. Det kræver selvfølgelig at du kender dette password.
Kender du det ikke kan du ikke komme ind i windows!
Avatar billede petersen Novice
09. august 2016 - 14:02 #3
Til Michael, jeg har tjekket det du nævner. Det var noget der pludselig kom at jeg skulle logge ind med min micro soft konto, har ellers altid gået direkte ind på skrivebordet. Den ville så ikke acceptere pass ordet. Så jeg startede den ved at trykke på esc under opstart, hvor jeg så kunne lave et powerpassword som så kunne logge på. Men hvordan kommer jeg tilbage til normal log on?
Avatar billede petersen Novice
18. september 2016 - 09:36 #5
Ja tak, det er temmelig avanceret og på engelsk. Har hørt noget om at hvis man slukker maskinen, tager strømstikket ud og fjerner batteriet i ca. en halv time, så skulle den resætte selv selv, og jeg skulle kunne starte normalt igen. Er der noget om det ? bør jeg forsøge ?
Avatar billede michael_stim Ekspert
18. september 2016 - 12:06 #6
Ja, hvis det er BIOS password, så fungerer det mange gange at resette med at rage batteriet ud.
Avatar billede petersen Novice
18. september 2016 - 17:34 #7
Nej, desværre, det hjalp ikke.