Avatar billede janej Novice
08. september 2016 - 12:15 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Saldo hvis krav i en celle er er opfyldt

Jeg har en rapport, hvor kolonne B har 10 foruddefineret timetyper. Hvis timetypen i celle B17 er klippekort skal der tælles antallet af timer i celle F17.

Jeg står i celle H2 og har brug for en formel som hvis B2 er klippekort skal den flytte antallet fra F2 til H2. hvis det samme er tilfældet i linje 3 skal tallet fra H2 lægges til tallet i F3 og vises i H3 hvis der derimod i kolonne B står alt andet end klippekort skal antallet af timer ikke tælles med
Avatar billede Jessen Seniormester
08. september 2016 - 12:43 #1
Hej,

Prøv følgende:

I celle H2 indsætter du følgende: =HVIS(B2="Klippekort";F2;"")
I celle H3 indsætter du følgende: =HVIS(B3="Klippekort";H2+F3;H2)

Celle H3 kan nu kopieres ned til og med H17.

Ovenstående lægger kun værdien i kolonne F oveni, hvis der står 'Klippekort' i kolonne B. Hvis der står andet end 'Klippekort', så skriver den blot summen fra ovenstående linje.
Avatar billede ebea Ekspert
08. september 2016 - 12:43 #2
Hvor skal de timer fra F17 tælles henne?

Til dit første emne om H2, brug da nedenstående formel, og indsæt i H2
=HVIS(B2="klippekort";F2)
Til næste (sidste) del spørgsmål, indsæt denne i H3
=HVIS(B3="klippekort";F2+H2)*1