Avatar billede dantyr Juniormester
29. oktober 2016 - 03:21 Der er 7 kommentarer

produktion med stop tid og ur samt tæller :)

Hejsa.
på mit arbejde har vi et produkt der har en produktionstid på 2:30.
Der arbejdes 2 holdsskift og der er 4 pauser for hvert skift.
Jeg prøver at lave et excel ark hvor der skal være en timer der tæller ned fra 2:30 når en person trykker på start. Når tælleren når til 00:00 skal den selv starte igen fra 2:30 men den skal så tælle 1 op i et felt så man kan se hvilken nummer man er kommet til i produktionen.
Ved  en pause skal den sætte sig selv i gul og stoppe tiden til pausen er forbi(ved ikke om det kan lade sig gøre ellers må man sætte den på pausen manuel).
Hvis produktet ikke er færdig til tiden bliver der trykket på stop og en anden minuttæller sættes i gang til der bliver trykket start igen. Tiden i stop skal stå for sig selv.
På en uge skal der produceres 25 enheder men der er luft til at blive produceret 27 så den kan både komme i plus og minus.
Håber det giver lidt mening og der er en der kan hjælpe for jeg ved ikke helt hvodan jeg får klaret denne her
Avatar billede bjarnehansen Seniormester
29. oktober 2016 - 15:34 #1
hej
har du et eks. ark du kan uploude
Avatar billede dantyr Juniormester
29. oktober 2016 - 18:31 #2
Hej Bjarne.
Jeg er ikke nået så langt da det er nok lidt over hvad jeg normalt kan;). Men du får lige hvad jeg er kommet til.
https://1drv.ms/x/s!AiA3Amo7j-CNhZlkWEmgB1eLls_a9w
eller
http://www.filedropper.com/25penuge
Avatar billede dantyr Juniormester
30. oktober 2016 - 09:08 #3
Jeg har nu fået et ur med der viser realtime ur. Jeg mangler stadig at min nedtæller selv starter fra hvad der er angivet i "B2".
Jeg har fået den til at stoppe automatisk når der er pauser med em macro hvor jeg angiver start og stop tid.ville gerne ha det var fra værdi i celle.
Tælleren fungerer fint nu
http://s000.tinyupload.com/index.php?file_id=82872259093015451532
Avatar billede Mads32 Ekspert
02. november 2016 - 19:51 #4
Hej

Det ser ud til at være en krævende opgave du har sat dig for.

Jeg vil gerne prøve at hjælpe, men har problemer med at downloade.

Kunne du lægge din fil ud på dropbox.

Min firewall giver advarsel mod at installere "Tinyupload"
Avatar billede dantyr Juniormester
02. november 2016 - 20:08 #5
Hejsa Mads. Jeg er kommet i mål med lidt af det . Men langt igen ;9.
Du får lige et link her
https://www.dropbox.com/s/5ctm9214cnpw4yn/25%20on%20a%20week.xlsm?dl=0
Avatar billede Mads32 Ekspert
02. november 2016 - 22:03 #6
Hej

Tak for linket.

Jeg kan se er du kan mere end mig med makroer, så der kan jeg måske ikke hjælpe.

Men jeg kan se af din kommentar, at du får problemer når du går over midnat. det har jeg en løsning på; men det kræver en anden opstilling af dine tider.

Indtast starttiden mandag morgen(vælg en format hvor du også har datoen med).
Øvrige tider i din skema lavet ved at tillæg tider til forgående celler.  når du skifter til nu dag, henter du værdien for sluttid i går og tillægger med formel de minutter der mangler for at få det rigtige starttidspunkt.

Jeg vil prøve at se på dine makroer og se at blive klogere.

Jeg hører gerne fra dig. Jeg kan eventuelt lave et link for at vise forsleg til opstilling af tiderne.
Avatar billede dantyr Juniormester
04. november 2016 - 07:47 #7
Hejsa. Mads. Kan nu ikke meget selv men fik meget hjælp fra Jan Hansen har på siden. God ide med at få dato med du må da meget gerne komme med nogle forslag ;)... (jeg skrev for et par dage siden men ved da ikke lige hvor den blev af)