Avatar billede Charlotte Mia Tryk Praktikant
25. november 2016 - 21:07 Der er 9 kommentarer

gsm på 4g tablet?

Hej folkens..

Jeg har købt mig en Lenovo android tablet og jeg ville bruge den til at foretage almindelige telefon opkald via mit simkort.. men til min rædsel opdagede jeg at den kun har 4G og ikke GSM..

Kan man (skyde genvej) og bruge en app eller noget så man kan foretage almindelig telefon opkald på denne tablet?

mvh Charlotte
Avatar billede kurt54 Ekspert
25. november 2016 - 22:54 #1
Synes det lyder mærkeligt - har selv en Lenovo android tablet med 4g - men den håndterer da også 3g og 2g - går ud fra du med GSM mener 2g. Hvilken model har du ?
Avatar billede Charlotte Mia Tryk Praktikant
25. november 2016 - 23:09 #2
Hej Kurt54..

Jeg mener GSM.. den skal kunne foretage helt almindelige opkald ligesom en almindelig smartphone..
Avatar billede kurt54 Ekspert
26. november 2016 - 00:20 #3
GSM er en 2G standard
se      https://en.wikipedia.org/wiki/2G

2G Technologies

2G technologies can be divided into time division multiple access (TDMA)-based and code division multiple access (CDMA)-based standards depending on the type of multiplexing used. The main 2G standards are:

    GSM (TDMA-based), originally from Europe but used in most of the world outside North America. Today accounts for over 80% of all subscribers around the world. Over 60 GSM operators are also using CDMA2000 in the 450 MHz frequency band (CDMA450).[2]
    IS-95 a.k.a. cdmaOne (CDMA-based, commonly referred as simply CDMA in the US), used in the Americas and parts of Asia, accounts for about 17% of all subscribers globally. Over a dozen CDMA operators have migrated to GSM including operators in Mexico, India, and Australia.
    PDC also known as JDC (Japanese Digital Cellular) (TDMA-based), used exclusively in Japan
    iDEN (TDMA-based), proprietary network used by Nextel in the United States and Telus Mobility in Canada
    IS-136 a.k.a. Digital AMPS or D-AMPS (TDMA-based, commonly referred as simply 'TDMA' in the US), was once prevalent in the Americas, but most have migrated to GSM.

2G services are frequently referred as Personal Communications Service, or PCS, in the United States.
Avatar billede Charlotte Mia Tryk Praktikant
26. november 2016 - 00:23 #4
vi har fået 4g internet til at virke på den, men vi kan stadig ikke foretage opkald.. nogen ideer?
Avatar billede kurt54 Ekspert
26. november 2016 - 00:46 #5
Min Lenovo Tab3 7  dækker under 2G 4 GSM bånd

NETWORK    Technology    GSM / HSPA / LTE

2G bands    GSM 850 / 900 / 1800 / 1900
3G bands    HSDPA 850 / 1900 / 2100
4G bands    LTE

Speed    HSPA 21.1/5.76 Mbps, LTE Cat4 150/50 Mbps
GPRS    Yes
EDGE    Yes
Avatar billede kurt54 Ekspert
26. november 2016 - 00:55 #6
Nu ved jeg ikke hvilken model du har - men min tab3 7 som jeg købte sidste uge -har 2 pladser til simkort - de burde virke ens - men jeg har da lige konstateret jeg ikke kan finde en tlf app på denne - de må kunne hentes hos google app store. Så længe data virker kan man altid bruge skype og betaler man lidt kan skype også ringe til almindelige telefoner - men en gratis tlf app må kunne hentes.

Er din simkort til almindelig tale data eller et rent datasimkort - det sidste er måske et problem. ?
Avatar billede Charlotte Mia Tryk Praktikant
26. november 2016 - 16:32 #7
Hej kurt54..    min er en tab2 A serie..
Avatar billede kurt54 Ekspert
26. november 2016 - 23:01 #8
De er jo næsten ens - simkort størrelse angivet forkert i skema - Du har FM radio jeg har lidt bedre kamera.

http://www.gsmarena.com/compare.php3?idPhone1=6956&idPhone2=7951&idPhone3=6341

Med Data simkort i kan jeg ikke ringe almindeligt -  men med SKYPE til 15,5 øre pr minut til fastnet og 67,2 øre til mobil - sms 28,3 øre.
Avatar billede Lars Erbs Madsen Praktikant
24. april 2017 - 09:49 #9
Gætter på din tablet er sat til at køre på USA band... Det er mega svært at skifte til eu band. Der skal helt nyt styre system på for at rette.... Hvis altså det er fejlen.