Avatar billede hlt Juniormester
02. december 2016 - 13:45 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

Could not load file or assembly

Hejsa,
Jeg sidder med et problem med en dll fil på et website. Når jeg kører den lokalt, så virker den fint. Jeg har prøvet på 2 forskellige PC'er. De kører godtnok igennem Visual studio. Men der starter de fint uden problemer. Men når jeg kører den nøjagtig samme kode på min webserver, får jeg følgende fejl:
Could not load file or assembly 'TET_dotnet.DLL' or one of its dependencies. The specified module could not be found

På den ene PC, har jeg kørt en installation af pakken med dll filen. Og på den anden, er sitet kopieret direkte over uden at installere noget. Og begge steder kører de fint.
Hvad er det jeg overser??
På forhånd tak
Avatar billede arne_v Ekspert
02. december 2016 - 15:48 #1
TEST_dotnet.DLL er paa server?
I hvilket dir?
Hvilke dependencies har TEST_dotnet.DLL?
Samme version af .NET paa PC og server?
Avatar billede hlt Juniormester
03. december 2016 - 10:04 #2
Den bliver lagt i bin mappen. Jeg ved ikke helt hvad dependencies den har. Det er dll til at håndtere PDF filer fra PDFlib. Det skulle være helt samme version 4.6 både lokalt og på server.  Kan man se hvilke dependencies en dll har?
Avatar billede hlt Juniormester
03. december 2016 - 15:32 #3
Så fik jeg det til at virke. Fandt løsningen i en installations vejledning på deres hjemmeside. Det viste sig, at der manglede nogle c++ pakker. Og når man ikke ar installeret visual studio på den maskine som skal køre dll'en, bliver de åbenbart ikke automatisk installeret.
Så nu virker det :-)