Avatar billede Mille Novice
07. februar 2017 - 07:32 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Arbejdstid + registreret flex i enten +/- samt ferieregistrering

Hejsa

Jeg er i gang med at lave et flexskema og er nået til et punkt hvor mine excel færdigheder ikke længere er tilstrækkelig, så søger lidt hjælp herinde?

I flexskemaet registrerer man arbejdstid og dermed flex. Men skemaet skal også gerne kunne håndtere diverse feriedage og sygedage.
Skemaet indeholder følgende:
Mødt kl. (E11)
Gået kl. (F11)
Mødt kl. (G11)
Gået kl. (H11)
Pause 1 (I11)
Pause 2 (J11)
Timer i alt (K11) ? timer i alt har denne formel: =HVIS(Q11>0;AC46-Q11;(F11-E11)+(H11-G11)-I11-J11)
Norm tid (L11) ? norm tid har denne formel: =HVIS(Q11>0;AC46-Q11;AC46)
Flextimer (M11) ? formel til dette felt er således: =HVIS.FEJL(HVIS(K11>0;K11-L11;SUM(L11-K11<0));"")
Feriedag (N11)
Syg (O11)
Barnets 1. syge dag (P11)
Særlige ferietimer (Q11)

For at regne flex ud har jeg fundet frem til formelen i M11 (se ovenfor) herinde i dette forum? og normtiden trækkes fra kolonne AC46, som bliver skjult når alle formlerne er på plads.

Jeg har 2 problemstillinger:
1.    Jeg kunne godt tænke mig at hvis jeg taster et 1-tal ind i N11, O11 eller P11, så skal M11 blive blank/tom og K11 og L11 skal gå i 0.
Jeg tænker at det må være min M11 HVIS formel, der skal udvides med noget mere ala hvis N11, O11 eller P11 er >0, så skal M11 være blank, men hvis der ikke er et 1-tal så skal den regne arbejdstid/flex ud.
Jeg har forsøgt diverse formler men hver gang får jeg en fejlmeddelelse om at formlen ikke er gyldig eller der mangler noget?

2.    Når jeg taster noget ind fx en arbejdstid fra 07:00 til 16:00 hvilket skal give +1 time i flex, så registrerer den ikke noget før man trykker på gem. Kan det ikke laves om, så den viser det med det samme man taster noget ind?

Nogen der kan være behjælpelig??

Vh
Mille
Avatar billede excelent Ekspert
07. februar 2017 - 10:33 #1
1.
=HVIS(SUM(N11:P11)=0;HVIS.FEJL(HVIS(K11>0;K11-L11;SUM(L11-K11<0));"");"")

2.
Har du beregning sat til Manuel ?
Avatar billede Mille Novice
07. februar 2017 - 14:21 #2
Det virker perfekt - og har sat SUM(N11:P11)=0 ind i kolonne K og L for også at blanke dem...
Og beregningen var sat til manuel - det er også rettet.

Mange tak for din hjælp :)