Avatar billede Hjartdal Novice
21. februar 2017 - 13:33 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Kolonne der nummerer rækker fortløbende trods sortering

Jeg har et problem som jeg ikke umiddelbart (heller ikke med googles hjælp) har kunne løse. Jeg håber I måske får tid/lyst til at prøve at hjælpe mig.

Jeg har kort forklaret udarbejdet et ark i Excel, hvor alle borgere der har en sag i min gruppe fremgår, samt diverse oplysninger om dem. Disse sager kan så, selvfølgelig, sortes efter forskellige kriterier/overskrifter (eksempelvis navn, cpr, forsørgelsesgrundlag, sagsbehandler, alder mv.)

Det jeg har brug for at tilføje, er en kolonne yderst til venstre, der viser hvor mange kolonner der er vist. Altså dybest set gør hvad nummereringen yderst til venstre gør når der ikke er sorteret.

Jeg kan simpelthen ikke finde ud af, hvordan jeg laver en kolonne, der ikke er ?låst fast? til en række, og derfor følger med i sorteringen.
Lidt mere forklaring, hvis jeg ikke har gjort mig selv klar.

Altså, sammenlagt har vi i gruppen 455 sager. Hvis jeg kun skal have vist én sagsbehandlerssager, så sortere jeg til at den kun skal vise de sager som LLJE har. Der vises så kun hende sager, hvilket måske er 65 stk, altså 65 rækker.

Den kolonne jeg ønsker, vil når alle sagerne er vist vise tallene fra 1-445, men når jeg har sorteret efter LLJE?s sager, vise tallene fra 1-65. (hvor den jo i række nummeringen viser de numre, som hendes sager har på den samlede liste).

Det skal bruges til at min chef let kan få et overblik over hvor mange aktive sager hver sagsbehandler har.
21. februar 2017 - 13:50 #1
Hvis du bruger filter funktionen til at reducere antal viste i din tabel, så står det tal (jeg tror) du leder efter nederst til venstre.... f.eks.  65 ud af 455
Er det ikke nok ?
Avatar billede acore Ekspert
21. februar 2017 - 14:04 #2
=SUBTOTAL(102;A1:A455) tæller op hvor mange rækker af de 455, der pt er vist.
Avatar billede jens48 Ekspert
21. februar 2017 - 15:44 #3
Sæt denne formel ind i A1 og kopier nedefter (betingelse: der står noget i kolonne B, ellers vælg en aanden kolonne):

=SUBTOTAL(103;$B$1:B1)
Avatar billede Hjartdal Novice
21. februar 2017 - 16:09 #4
Tak - jeg har nu en chef der bliver meget imponeret over "mine" evner :)