Avatar billede Bibs Novice
27. februar 2017 - 14:15 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Kan ikke få tidligere engelsk formel til at virke på dansk

Jeg har tidligere haft stor gavn af de formler der befinder sig i dette Excel ark online:  https://onedrive.live.com/view.aspx?resid=7D7422A65FF830AD!460&ithint=file%2cxlsx&app=Excel&authkey=!AD24uEDt2oCcgCM

Men nu kan jeg ikke få formlerne til at virke i mit eget Excel ( dansk)

Det drejer sig om formlerne i celle G6, G7, G8 og ikke mindst celle H6, H7 og H8

Håber nogen kan hjælpe

Og hvis der er nogen der kan hvordan er det så man markere det rigtige svar og giver point ?
Avatar billede jens48 Ekspert
27. februar 2017 - 14:54 #1
Den formel, som står i den engelske celle G6 skal hvis den bliver oversat til dansk se sådan ud:

=HVIS.FEJL(INDEKS(Fornavn;MINDSTE(HVIS($H$3=Fornavn;RÆKKE(Fornavn)-MIN(RÆKKE(Fornavn))+1;"");RÆKKE($A1)));"")

Og det passer ikke med hvad du angiver. Til oversættelse har jeg brugt:
https://en.excel-translator.de/translator/
Avatar billede Bibs Novice
27. februar 2017 - 15:12 #2
Åh mange tak :-)
Nu har jeg så fint fået formel i G6 til at virke, men jeg kan ikke få formlen i H& til at virke

Jeg har i H6 skrevet formlen: =HVIS.FEJL(INDEKS(INDIREKTE(H$5);MINDSTE(HVIS($H$3=$A$4:$A$30;RÆKKE($A$4:$A$30)-MIN(RÆKKE($A$4:$A$30))+1;"");RÆKKE($A1)));"")    og den kommer bare med blank !
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
27. februar 2017 - 15:46 #3
Formlen virker fint her.
Har du husket at indtaste som matrixformel?
Avatar billede jens48 Ekspert
27. februar 2017 - 16:03 #4
Virker også her efter at have oversat din formel til engelsk. Så jeg tror xl-Enthusiasten har peget på problemet