Avatar billede trekkies Juniormester
05. april 2017 - 17:46 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Send en magic packet

Hej alle sammen

På mit arbejde har vi 2 tv skærme som viser reklamer, og jeg skal ændre dem hver uge.
Jeg plejer at starte begge skærme op via Wakemeonlan program, men efter vi har skiftet router på arbejdet kan jeg ikke starte dem op mere, jeg kan kun tilgå dem når at er tændte.

Kan man gøre noget så jeg kan starte dem op f.eks. kl. 01:00 om natten, hvor de er slukket?

Der er intet support fra firmaet som styrere routeren, da vores tv skærme ikke er med i vores support mere.
Avatar billede ptj_11 Forsker
06. april 2017 - 09:11 #1
Jeg tvivler på, at det er selve routeren, der bærer årsagen. Jeg kan bedre forestille mig, at I ved skiftet til en ny router, har overset/glemt opsætningen af de to fjernsyn, så de kommunikerer med routeren på samme måde som med den gamle router.
Hvis du stadig har adgang til den gamle router, så prøv at gå konfigurationen igennem trin for trin, og se, om ikke der gemmer sig en årsag der.
Prøv at kigge lidt på de to indsatte links, og se, om ikke de kan hjælpe dig ud af problemet. Det kan selvfølgeligt også være opsætningen i WakeMeonLan, der skal ændres. Jeg tænker her selvfølgeligt på IPadresseringen.
http://www.nirsoft.net/utils/wake_on_lan.html
http://www.softwarecrew.com/2011/08/turn-on-networked-pcs-remotely-with-nirsofts-wakemeonlan/
/ptj_11
Avatar billede Slettet bruger
06. april 2017 - 09:18 #2
alt afhængig hvordan du har lavet din opsætning til wol, skal denne opsætning også understøttes af routeren - og mange avancerede router forbyder at broadcaste wol-pakken - eller at denne port du bruger til dette "bare" er lukket for.
Ellers kan det (som nævnt) have at gøre med, at dine tver ikke har en plads reserveret (i dhcp) - så kan der ikke sendes pakker dertil
Avatar billede trekkies Juniormester
11. april 2017 - 08:14 #3
pt_11: Vi har desværre ikke den gammel router mere.

Jeg arbejder i en Spar butik, og vi har 2 skærme som jeg laver reklamer til, Spar kæden bestemte at vi skulle have en mere sikker og hurtigere router, og Atea kom og skiftede den ud.

Skærmene er ikke på den interne net mere, men får en ip adresse fra routeren. Kan det være derfor at jeg ikke kan "vække" dem mere?
Som I skriver at nogle router ikke tillader wol.
Avatar billede ptj_11 Forsker
11. april 2017 - 11:42 #4
Der er flere ting i dette.
1. Når Atea har skiftet routerne ud, da de skulle være mere sikre, så har du som ansat ude i en kædens butikker sikkert ikke adgang til at pille i routerens opsætning. I den situation skal du sikkert have Spars itafdeling til at tage sig af tv-tilslutningen.
2. Du siger at skærmene ikke er på det samme net mere. Hvis de får en ipadresse fra routeren, så er de stadigt på det samme net som jeres pc´ere, men de kan være i en anden arbejdsgruppe. så årsagen kunne godt ligge gemt deri.
Vejen frem er altså at få kontakt til jeres itafdeling, og se, hvad du kan komme igennem med der.
/ptj_11
Avatar billede trekkies Juniormester
11. april 2017 - 15:09 #5
Prøver lige tingene i morgen :)
Avatar billede trekkies Juniormester
06. juni 2017 - 20:13 #6
Undskyld ventetiden.

Jeg har endelig fået svar fra it afdelingen, de vil ikke have noget af gøre med tv´erne at gøre.

Så der er nok ikke noget at gøre :(
Avatar billede ptj_11 Forsker
07. juni 2017 - 09:35 #7
Ja, så kan du ikke gøre mere, med mindre nogen højre oppe i systemet beslutter, at det skal ordnes. Men så skal du jo heller ikke bruge mere krudt på det.
/ptj_11
Avatar billede ptj_11 Forsker
07. juni 2017 - 10:14 #8
PS. Husk at lukke spørgsmålet.
/ptj_11
Avatar billede trekkies Juniormester
03. november 2019 - 16:35 #9
Lukker nu :)