Avatar billede martens Guru
12. april 2017 - 13:55 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Finde den aktuelle booking

Jeg har en tabel med en "hel del" bookinger i.
Jeg kan sagtens finde de gamle samt fremtidige bookinger ved hhv. < NOW() og > NOW(), men hvordan finder jeg en aktuel booking der for eksempel startede for 4 dage side og slutter om 18 dage ?

Startdate ; Startime; Enddate; Endtime er de felter jeg fifler lidt med denne sammenhæng

Jeg tænker det er noget med BETWEEN  Startdate og Enddate

nogen der har et godt indspark til denne problematik ?

mvh martes
Avatar billede terry Ekspert
12. april 2017 - 14:50 #1
nogen der har et godt indspark til denne problematik :-)

Not sure how your using your filters but if you have your filter fields on a form then you could build you sql query dynamically depending on what fields are entered.

EG
You have a start date and an end date but only enter start date

.. WHERE DateField >= StartDate ..

and if you also enter an EndDate

.. WHERE DateField >= StartDate AND DateField <= EndDate
Avatar billede terry Ekspert
12. april 2017 - 14:51 #2
And if you only enter and EndDate
.. WHERE DateField <= EndDate

So its much more flexible than having to enter both dates
Avatar billede martens Guru
13. april 2017 - 17:26 #3
Hej Terry !

Endnu en gang fik du mig på ret kurs .. 1000 tak for det

her er min kode, der virker nu :
også så andre kan få glæde af idéen :
mvh martens

kode :
SELECT Current_bookings.BokNr, Current_bookings.RegNr, Current_bookings.StartDate, Current_bookings.StartTime, Current_bookings.EndDate, Current_bookings.EndTime, [Enddate]-[startdate] AS [Booket i X antal dage], Current_bookings.Notes, Current_bookings.[Car Pool], Current_bookings.Drivers, Current_bookings.Company
FROM Current_bookings
WHERE (((Current_bookings.RegNr)=[Forms]![frm_select_cars]![REGNR]) AND ((Current_bookings.StartDate)<=Date()) AND ((Current_bookings.EndDate)>=Date()));
Avatar billede terry Ekspert
14. april 2017 - 13:10 #4
Hi Ole good to see you got something working although I'm not sure how it finds anything with the where you give in example

Maybe be wrong but isn't it finding everything for specific REGNR?
Avatar billede martens Guru
14. april 2017 - 15:09 #5
det virker i hvert fald som det skal og en bil ( REGNR ) kan jo kunne have en booking ad gangen ....
Avatar billede terry Ekspert
14. april 2017 - 15:23 #6
Well you obviously know what you want better than me. Just found it strange with the date interval, from what I can see it looks as though it selects ALL dates less than and greater than and = date().
Anyway whats important is its working for you ;-)