Avatar billede mikkel251 Seniormester
07. maj 2017 - 18:02 Der er 13 kommentarer

Eksempel på en Affiliate hjemmeside

Hej alle sammen, nu har jeg snart læst diverse guides på hvordan jeg skal lave min egen Affiliate hjemmeside, men jeg er en visual mand så jeg mangler at se nogen hjemmesider, som er Affiliate hjemmesider så jeg kan se hvordan andre gør, så kender et nogen sider som gør det godt må i gerne linke til dem, så jeg kan se hvordan andre har gjort det ?
Avatar billede magic-mouse Novice
07. maj 2017 - 19:22 #1
Edbpriser.dk ?
Avatar billede mikkel251 Seniormester
07. maj 2017 - 19:28 #2
Det er da et godt bud, jeg kunne godt bruge flere eksempler ?
Avatar billede magic-mouse Novice
07. maj 2017 - 19:30 #3
Hvilken slags afiliate snakker du om, der findes ju flere forskellige typer.
Avatar billede mikkel251 Seniormester
08. maj 2017 - 11:42 #4
Det er ligemeget lidt af det hele så jeg kan se hvordan andre har gjort, så det gør ikke noget det er lidt blandet ?
Avatar billede SørenRP Praktikant
18. september 2017 - 08:51 #5
Hej Mikkel!

Jeg er bestemt ikke ekspert på området -(eller også for bevidst om fortasatte mangler til at kalde mig det), men jeg er med til at lave siden https://kviklaan.nu/, hvilket er et affiliate område med enorm konkurrence! ..og den primære grund til, at jeg ikke laver andet end småpenge.

Jeg vil derfor gerne i gang med noget mere niche-præget, og har set på noget ala https://madmaskiner.dk/. Her er der bedre mulighed for at komme i dybden og skabe et helt "univers".

Jeg håber dog, at der er andre, der viser dig lidt til dine visuelle øjne, så jeg også selv kan få yderligere inspiration.

Må jeg spørge (nu da tråden har et par måneder på bagen), omn du er kommet i gang? Og i så fald hvilke tanker / overvejelser, der ansporede dig til det valgte område?

Hvis ikke, så var der et par gratis eksempler her :)
Avatar billede JanniO Praktikant
14. oktober 2017 - 10:55 #6
Affiliate sider kan se ud på mange forskellige måder.
En side som http://www.travelmarket.dk lever af at sende trafik videre, men er meget kompliceret med søgemaskiner.

Eller må målet jo være, at man løser et problem. Og det kan også være via helt simple lister med links og anbefaligner.
Avatar billede jalved Ekspert
14. oktober 2017 - 11:45 #7
Nu er det ikke for at aflede tråden, men er affiliate-hjemmesider egentlig andet end støj på nettet?

Jeg er med på, at fx EDB-priser er en meget brugbar side. Men langt de fleste affiliate-sider jeg støder på er mest fyldt med ordskvalder og links, som jeg ikke rigtigt har tillid til og aldrig ville bruge som endelig vejledning til at gøre et køb på nettet.

Jeg kan godt se, det kan være en sjov måde at have en bi-indtægt på. men smider man ikke bare sine kræfter ud i noget lidt formålsløst?

Det er ikke for at være provokerende eller at starte en længere debat. Men det har altid været min umiddelbare fornemmelse - og jeg vil gerne høre jeres holdning.
Avatar billede jalved Ekspert
14. oktober 2017 - 11:47 #8
#7... Glemte lige en :-)
Avatar billede ConLex Praktikant
04. februar 2018 - 02:36 #9
Mange Affiliate sider er "støj" ja. De bliver spammet tilhøjre og venstre og især på Facebook.
Dog er der mange reele sider, som faktisk laver en fornuftig og reel virksomhed ud af det med hensigt på at hjælpe. Fremfor blot at skyde penge igennem og snyde folk.

EDB-Priser er god, Travelmarkets er god osv.

En af de bedre jeg er stødt på igennem tiden, som virkelig giver mening og hjælper danskere er www.monino.dk - Som hjælper danskere, som ønsker at låne penge online med at finde det rigtige lån og billigste! Så den er også værd at tage et kig på.

Men bare kom igang! Ikke kig for meget, bare gå igang og tag det hen af vejen. Der er altid noget nyt at lære, samt lave på sådanne sider. Det bliver ikke hurtigere færdigt af at sidde og kigge!
Avatar billede kfd1602 Novice
08. november 2018 - 14:15 #10
Hej

Jeg er bestemt ikke ekspert i dette emne. Men jeg har fået lavet denne side /www.laantildig.dk , så kan du se hvordan en affilliate side kan laves.

Svarer meget gerne på spørgsmål vedr. opstart og drift af en sådan side hvis det har interesse.
Avatar billede Hansen Praktikant
03. februar 2019 - 11:44 #11
Her er også et eksempel: https://spiltjek.dk/
Avatar billede MikLas32 Praktikant
23. februar 2019 - 12:36 #12
Det er efterhånden svært IKKE at finde et site, der gør i affiliate marketing - selv de store nyhedsmedier tjener masser af reklamekroner på en ene eller anden måde. Og det er jo bare en smart måde for alle, som i sidste ende også sælger varen langt bedre fordi siderne selv har en interesse i at varen sælger.

Men der er rigtig mange gode sider, som reelt bidrager med at sammenligne et stort udvalg af varer og tjenesteydelser - også selvom de selv tjener på det. Der er mange gode guides og tutorials. Og altid spændende at følge med i :-)

Mikkel Lassen
Avatar billede kfd1602 Novice
03. april 2020 - 18:54 #13
Der er voldsomt mange af disse sider efterhånden. Find noget af du selv synes om og tror på fungerer og gå efter det. Alternativt få prof hjælp til det.

Med venlig hilsen
Kristina