Avatar billede Muse Praktikant
17. maj 2017 - 23:02 Der er 1 kommentar

Paramteroverførelse

Hej
Jeg har fået et spørgsmål til eksamen angående parameteroverførelse. Hvad menes der med parameteroverførelse?

Det er ikke et term jeg kan finde i min bog Introduction to C++. Håber I kan hjælpe med en forklaring og muligvis et lille eksempel for at fremme forståelsen.

På forhånd tak.
Avatar billede bertelbrander Praktikant
17. maj 2017 - 23:19 #1
Mon ikke man med parameteroverførsel mener at overføre parametre til funktioner, eg:

int sum(int a, int b) { return a + b; }
...
printf("2 + 4 = %d\n", sum(2, 4));

Parametre bliver altid overført som kopier i C++. Man kan overføre pointere eller referencer til parametre, men det er stadig et kopi af pointeren eller referencen man overfører.