Automatisk sortering af værdier fra flere kolonner
Jeg har brug for hjælp.I kolonne A+B+C har jeg skrevet mine værdier (personer på forskellige hold).
A B C
Hold1 Hold2 Hold3
Heidi Jens Peter
Inga Mette Klaus
Søren Åge Niels
OSV.
Der er lavet en programkode således at nye indtastninger automatisk bliver sorteret alfabetisk i hver enkelt kolonne. Hvis der i kolonne A bliver skrevet Asbjørn, retter Excel det til således at Asbjørn kommer til at stå øverst.
Følgende kode er benyttet:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Not Intersect(Target, Range("A:A")) Is Nothing Then
Range("A:A").Sort Key1:=Range("A2"), Order1:=xlAscending, Header:= _
xlGuess, OrderCustom:=1, MatchCase:=False, Orientation:=xlTopToBottom, _
DataOption1:=xlSortNormal
End If
If Not Intersect(Target, Range("B:B")) Is Nothing Then
Range("B:B").Sort Key1:=Range("B2"), Order1:=xlAscending, Header:= _
xlGuess, OrderCustom:=1, MatchCase:=False, Orientation:=xlTopToBottom, _
DataOption1:=xlSortNormal
End If
If Not Intersect(Target, Range("C:C")) Is Nothing Then
Range("C:C").Sort Key1:=Range("C2"), Order1:=xlAscending, Header:= _
xlGuess, OrderCustom:=1, MatchCase:=False, Orientation:=xlTopToBottom, _
DataOption1:=xlSortNormal
End If
End Sub
MIT PROBLEM.....
Jeg vil meget gerne hvis excel automatisk kunne sortere alle navnene fra kolonne A+B+C i en ny kolonne (D)
Er dette muligt?