Avatar billede lusodana Seniormester
12. juni 2017 - 16:10 Der er 3 kommentarer

Windows 10 - kan ikke foretage en systemafbildning

Det har jeg kunnet før, men nu kan ikke lave en systemafbildning.
1. Først kom med en meddelelse, at det var fejl ved drev E: (har lavet en scanning + rettelse, som de siger).
2. Derefter kom med, at det var fejl i system drev F: (canning + rettelse).
3. Så var det noget gæld med C: drev (scanning + rettelse).
4. Og, til sidst siger, "Drevet \\?\Volume{f024f024-0000-0000-0000-b01b3a000000} indeholder fej" - "Kontrollér disken for fejl", men jeg klikker sker det ikke noget.
Hvis jeg ignorerer, systemet opretter en systemafbildning på SSD drev, MEN kan ikke finde den, når jeg prøver at indlæse til en genoprettelse.

Har vi en løsning?
mvh
Fernando
Avatar billede INK Ekspert
12. juni 2017 - 16:34 #1
Hvor mange drev har du maskinen?
Er det drev du ønsker at overføre systemafbildningen tilsluttet som USB-drev?
Formoder dit System ligger på C-drevet lig med SSD drev?
Benytter du: Indstillinger - Opdat. og sikkerhed - sikkerhedskopiering - gå til sikkerhedskopiering og gendannelse - opret en systemafbildning ? Er det her den ikke kan finde andet en drev med fejl?
Avatar billede Slettet bruger
12. juni 2017 - 17:50 #2
Avatar billede lusodana Seniormester
13. juni 2017 - 08:57 #3
Tak til Ink
Jeg har kun en harddisk med en E: partition. F: partition har Windows selv oprettet som systemdrev.

Som som sagt, prøver jeg at lave en systemafbildning (som jeg har har laver mange gange uden problemer, på min og min kones HP bærbar). På min laptop med Windows 10, prøver jeg at "Opret en systemafbildning" på min ekstern SSD disk. Men så få jeg nu for første gang meddelelse om fejl på alle dreve.

Jeg har fulgt en henvisning fra Microsoft-answers, som foreslår at køre:
sfc /scannow
DISM.exe /Online /Cleanup-image /Scanhealth
DISM.exe /Online /Cleanup-image /Checkhealth
DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth

Efter disse kørsler, kommer der ingen meddelelse om fejl på drevene, men backuppen indeholder en fejl-logfil. Når jeg prøver at gendanne  (ved brug af en DVD med "Systemreparation", systemet kan ikke finde den nye dannet backup.