Avatar billede Ella1 Novice
19. juni 2017 - 11:02 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Betinget formatering (Hvis deadline har overskredet d.d. og HVIS celle er tom)

Hej alle,

Jeg håber at I har mulighed for at hjælpe mig med nedenstående:

Jeg har en tabel hvor deadline fremgår af kolonne F5 til F(uendelig) og datoen for, hvornår genstanden er blevet returneret fremgår af kolonne G5 til G(uendelig).

I kolonne G4 har jeg formlen =IDAG().

Jeg har lavet en betinget formatering som gør, at datoen i kolonne F bliver rød hvis d.d. er overskredet ved: =$F$1<(G4).

Det jeg har behov for er, at denne ikke længere skal være rød hvis der er tastet information i samme række men i kolonne G.

Eksempel:

d.d. 19/06-17

........................................F...........................................G...........................
Række 5:.................[17-06-2017].......................[.................].......................
Række 6:.................[17-06-2017].......................[18-06-2017]......................

Det som bør ske, var at tallet i F5 var rødt da kolonne G5 er tom, men tallet i kolonne F6 ikke er rød da der er udfyldt en dato i kolonne G6.

Jeg håber at dette giver mening og at der er nogle som kan hjælpe.

På forhånd tusinde tak.
Avatar billede anedi Ekspert
19. juni 2017 - 11:16 #1
Prøv denne i F5 og lad den dække hele det relevante område:
=hvis(F5<$G$4;hvis(G5="";sand;falsk))

Vh
Anedi
Avatar billede Jan Hansen Ekspert
19. juni 2017 - 11:19 #2
=OG($F5<(G4);$G5="") mon den ikke virker

Jan
Avatar billede Daffodil Professor
19. juni 2017 - 11:25 #3
Du skal lave en formel i F5 der siger at farven skal være ingen farve når G5 er udfyldt.

=$G$5<>""
Avatar billede Ella1 Novice
19. juni 2017 - 11:33 #4
Hej alle,
Tusinde tak for jeres besvarelser.
Se venligst nedenfor.

#1 denne resulterer i, at alle rækker bliver røde.
Dvs. at når jeg bare skriver den ind som du skriver, så bliver alle mine deadlines røde og den som ikke er mindre end d.d. Det virker dog med at den fjerner farven hvis jeg skriver noget i kolonne G.

#2 Denne resulterer i, at når jeg f.eks. skriver noget i kolonne G5 så bliver deadline rød i kolonne F6.

#3 Jeg kan ikke få denne til at virke da der sker det samme som ved #2.
Avatar billede Ella1 Novice
19. juni 2017 - 11:36 #5
Endnu engang tusinde tak for jeres besvarelser.

Jeg har fundet en løsning.
Problemet forekommer fordi man bruger <G4 i stedet for <IDAG() i formlen. Så ved at udskifte denne med <IDAG() så virker det.

I ønskes alle endnu engang stort tak for jeres indsats og en god dag.