Avatar billede johlin Novice
25. juni 2017 - 15:18 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

TÆL.HVIS og HVIS funktion

Hej
Når jeg bruger TÆL.HVIS funktion og facet bliver et "0", hvordan får jeg så den til at vise en tom celle istedet.

Eks. Tæller kolonne A1:A10 sammen og alle er tomme, så skriver den 0, istedet for ""?

På forhånd tak.
Avatar billede jens48 Ekspert
25. juni 2017 - 15:31 #1
=Hvis(tæl.hvis(A1:A10)=0;"";tæl.hvis(a1:a10))
Avatar billede ptj_11 Forsker
25. juni 2017 - 15:32 #2
Prøv at lægge din kode op her, så man kan se, hvordan du laver sammentællingen.
/ptj_11
Avatar billede Gramstrup Mester
25. juni 2017 - 15:34 #3
Det kan du gøre ved at sætte en hvis funktion uden om, hvor du bruger din tæl.hvis funktion til af afgøre om resultatet er =0 og er det et så skal den sætte "" og ellers så skal den bruge din tæl.hvis formel. Håber det gav mening eller så skriv den formel som du bruger så skal jeg lægge hvis funktionen uden om.
Avatar billede johlin Novice
25. juni 2017 - 16:33 #4
Jeg har følgende område at tælle hvor mange "x" der er markeret.

Min formel er:
=TÆL.HVIS(A1:A10;"x"

Resultatet er 0, men 0 vil jeg gerne have erstattet af en tom celle.

Mit spørgsmål er: Hvordan kobler jeg en HVIS funktion til TÆL.HVIS funktionen?
Avatar billede Gramstrup Mester
25. juni 2017 - 17:40 #5
Så skal din formel være sådan her:

=HVIS(TÆL.HVIS(A1:A10;"x")=0;"";TÆL.HVIS(A1:A10;"x"))