Avatar billede IICIi Novice
10. august 2017 - 14:27 Der er 6 kommentarer

Hvordan konfigurere man to router mest optimal sammen

Hi,

Mit spørgsmål kommer her:

Waoo fiber boksen er tilsuttet i wan indgangen på en asus router -> tilsluttet med et langt kabel til en ny Tp-link router

Hvad er den mest optimale måde at konfigurere de to router i deres admin brugerpaneler?

- Asus RT-N66U
- TP-LINK Archer AC3150, Dual-band (2.4 GHz / 5 GHz)
Avatar billede claes57 Ekspert
10. august 2017 - 14:50 #1
afhængig af størrelsen på området, der skal dækkes. Jeg slukkede for wifi på yousee's router, og kører kun på min egen. Jeg har ikke kablede ting på (udover router til router).
Avatar billede IICIi Novice
10. august 2017 - 15:17 #2
Det er fordi kablet fra Asus routeren går over til vores hus ved siden af - hvor det før bare var Netgear extenders (den kan kun forlænge det trådløse signal) opgave af forlænge forbindelsen fra Asus routeren derover, men det har aldrig været optimalt efter mange år på bagen.
Avatar billede claes57 Ekspert
10. august 2017 - 16:37 #3
Jeg ville så bruge hver sin ssid og placere kanaler mindst 3 fra hinanden ( i Windows store kan du hente wifi Analyzer gratis - og der se hvad der er af aktive kanaler i dit område - så er det bare at vælge kanaler med mindst støj fra naboer )
Avatar billede INK Ekspert
10. august 2017 - 17:37 #4
Du skal selvfølgelig deaktivere DHCP serveren i router nr.2. Der må kun være én DHCP server på netværket.
Avatar billede posten Ekspert
11. august 2017 - 10:34 #5
ang..kanaler vil jeg råde dig til at "teste" trafikken først og vælge de 2 med mindst trafik på håber der så er min.de 2 kanaler imellem den har set det hvor du tester trafikken er et program til en iphone
Avatar billede IICIi Novice
12. august 2017 - 10:44 #6
Ok, tak for alle løsningerne.