Avatar billede smukkemn Forsker
11. august 2017 - 10:17 Der er 3 kommentarer

Skjule ark med VBA

Hej
Jeg kæmper med at skjule et ark med højreklik -
Jeg vil så udelukke brugeren for at kunne finde arket uden kode.
Går ind i VBA og finder arket og ændrer Visible til  2 XlSheetVeryHidden  Der kommer så følgende meddelelse: Kan ikke angive egenskaben Visible for klassen Worksheet

Jeg ønsker jo kun at lave en kode, som man skal bruge for at justere Visible igen.

Er der hjælp?
Avatar billede Jan Hansen Ekspert
11. august 2017 - 10:42 #1
Forslag:

Option Explicit
Dim ws As Worksheet
Sub HiddenSheet()
'
' Makro1 Makro
'

    Set ws = Sheets("Ark2")
    ws.Visible = xlSheetHidden
End Sub

Jan
Avatar billede smukkemn Forsker
11. august 2017 - 11:53 #2
Hej Jan
Jeg prøvede lige at sætte din VBA kode ind i et modul. Jeg står på Ark 1 og taster ALT F11 - indsæstter et modul og din kode.
Makroen viser fejl me dgul farve på Sub HiddenSheet!!

Skal det gøres lidt anderledes.
Tak.
Avatar billede Jan Hansen Ekspert
11. august 2017 - 13:06 #3
"Ark2" retttes ti dit arknavn i ""