Avatar billede densortehingst Seniormester
12. august 2017 - 11:14 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Link

Nu har jeg forsøgt med Google og Microsoft uden at finde en løsning, så nu prøver jeg eksperten :)

Jeg har et lille makro i et regneark:

Sub ListData()
Dim LastRow, x, y As Integer
LastRow = Worksheets("ark1").Cells(120000, 3).End(xlUp).Row
y = 3
For x = 1 To LastRow
If Worksheets("ark1").Cells(x, 3) = Range("a2") Then
Cells(y, 1) = Worksheets("ark1").Cells(x, 5)
Cells(y, 2) = Worksheets("ark1").Cells(x, 6)
Cells(y, 3) = Worksheets("ark1").Cells(x, 7)
y = y + 1
End If
Next
End Sub

Den løber ark1 igennem og hvis den finder et match cellen, så skriver den det der står i celle 5-7 i en række. Ingen problemer.
Nu kunne det så være super, hvis den i delle(x,8) lavede et hyperlink til ark1, kollonne A. Altså skal den i cellen skrive =hyperlink(cells(x,8).
Hvis jeg går op under indsæt og indsætter et hyperlink, så virker det fint. Hvis jeg prøver at skrive den samme tekst i formlen hyperlink, så virker det ikke? :(
Avatar billede Jan Hansen Ekspert
12. august 2017 - 19:03 #1
hvad med noget alla :
Worksheets("ark1").Hyperlinks.Add SubAddress:= _
        Worksheets("ark1").Cells(x, 8) , TextToDisplay:=cells(y,4)

ej testet

Jan
Avatar billede densortehingst Seniormester
12. august 2017 - 20:08 #2
det tror jeg ikke. Jeg ønsker, at skrive noget i celle x,8 som virker som et link til et andet sted i mit dok !!
Avatar billede jens48 Ekspert
12. august 2017 - 22:40 #3
Jeg er ikke helt sikker på at jeg forstår dig korrekt, men check om dette er noget du kan bruge:

Sub ListData()
Dim LastRow, x, y As Integer
LastRow = Worksheets("Ark1").Cells(120000, 3).End(xlUp).Row
y = 3
For x = 1 To LastRow
If Worksheets("Ark1").Cells(x, 3) = Range("A2") Then
Cells(y, 1) = Worksheets("Ark1").Cells(x, 5)
Cells(y, 2) = Worksheets("Ark1").Cells(x, 6)
Cells(y, 3) = Worksheets("Ark1").Cells(x, 7)
Cells(y, 8).Select
ActiveSheet.Hyperlinks.Add ActiveCell, "", Sheets("Ark1").Name & "!A" & x
y = y + 1
End If
Next
End Sub
Avatar billede Jan Hansen Ekspert
13. august 2017 - 02:16 #4
Prøv om du ikke kan bruge denne som udgangs punkt:

Option Explicit

Sub ListData()
Dim LastRow, x, y As Integer
Dim ws_1 As Worksheet: Set ws_1 = Sheets("Ark1")
Dim ws_2 As Worksheet: Set ws_2 = Sheets("Ark2")
LastRow = ws_1.Cells(120000, 3).End(xlUp).Row
y = 3
For x = 1 To LastRow
    If ws_1.Cells(x, 3) = ws_2.Range("a2") Then
        ws_2.Cells(y, 1) = ws_1.Cells(x, 5)
        ws_2.Cells(y, 2) = ws_1.Cells(x, 6)
        ws_2.Cells(y, 3) = ws_1.Cells(x, 7)
        '----
        ' Anchor:=        (Adresse til celle linket skal stå i)  SubAddress:=    (fuld adresse til celle)  TextToDisplay:=      (Tekst de skal stå som hyberlink)
        '----
        ActiveSheet.Hyperlinks.Add Anchor:=ws_2.Cells(y, 8), Address:="", SubAddress:=ws_1.Name & "!" & ws_1.Cells(x, 3).Address, TextToDisplay:="Link"
        y = y + 1
    End If
Next
End Sub

Jan
Avatar billede densortehingst Seniormester
13. august 2017 - 08:17 #5
Mange tak Jens. Det virkede bare i første forsøg - uden tilretning :)