Avatar billede Rasmus_b Praktikant
17. august 2017 - 10:29 Der er 6 kommentarer

Skjul værdi i celle HVIS

Hej allesammen,

Jeg er total nybegynder inden for excel og står med en udfordring. Jeg har lavet 2 excel ark, hvor formålet er, at jeg skal have udregnet en salgspris inkl. moms. I cellen, som skal angive den endelig salgspris står formelen =(H21+'Ark2'!B8)*'Ark2'!B3*'Ark2'!B4. Lige nu står der 17 i denne celle. Ovenfor denne celle er der en tom celle, hvori jeg skal sætte den pågældende kostpris for et produkt. Når jeg indsætter et tal i denne udregnes der derfor en salgspris nedenunder. Men jeg vil meget gerne have fjernet 17 i salgspris cellen og have denne celle til og være tom, med mindre der udfyldes noget i kostpris cellen.

Er der nogen der kan hjælpe med det?
Avatar billede jakobdo Ekspert
17. august 2017 - 10:39 #1
Er det ikke "bare" og lave en HVIS(FELT_OVENOVER indeholder en værdi, VIS_VÆRDI, VIS_INGENTING)
Avatar billede store-morten Ekspert
17. august 2017 - 10:41 #2
https://support.office.com/da-dk/article/Funktionen-HVIS-69aed7c9-4e8a-4755-a9bc-aa8bbff73be2

=HVIS(D3="","",Din formel())

HVIS (D3 er intet, så returneres intet, ellers beregnes formlen).
Avatar billede Rasmus_b Praktikant
17. august 2017 - 10:49 #3
H21 er kostpris cellen (som er tom) og H22 er salgspris cellen. I denne celle er            =(H21+'Ark2'!B8)*'Ark2'!B3*'Ark2'!B4 og tallet 17 bliver derfor vist. Jeg har prøvet ovenstående men kan ikke få det til og virke. Hvad skal jeg skrive i H22 helt præcist?
Avatar billede store-morten Ekspert
17. august 2017 - 10:53 #4
Prøv:
=HVIS(H21="","",(H21+'Ark2'!B8)*'Ark2'!B3*'Ark2'!B4)
Avatar billede Rasmus_b Praktikant
17. august 2017 - 10:56 #5
Den giver mig en fejlmelding og spørger om jeg prøver og skrive en formel?
Avatar billede store-morten Ekspert
17. august 2017 - 11:01 #6
Maskin oversat side ;-)

Prøv:
=HVIS(H21="";"";(H21+'Ark2'!B8)*'Ark2'!B3*'Ark2'!B4)

Hvor , er erstattet af ;